הוועד המנהל של  SCE המכללה האקדמית להנדסה, החליט אמש (ראשון) להפסיק את קליטת הסטודנטים למכללה באשדוד, החל משנת הלימודים הבאה, על רקע גרירת הרגליים מצד העירייה. המכללה שהדגימה עלייה מבורכת בהיקף הסטודנטים, תחל בכך בתהליך שיארך מספר שנים, בו היא תסיים את פעילותה בעיר אשדוד.

הוועד המנהל חיזק את ידי הרקטור ומייסד המכללה, פרופ׳ יהודה חדד, ששיגר לפני שבוע וחצי מכתב חריף לראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, לפיו המחלקות השונות בעירייה ״מתעללות״ באנשי המקצוע של המכללה "בהלוך ושוב" ולא מאפשרות להם להתקדם בתוכנית בינוי הקמפוס ומונעים מהקמפוס היתרים חיוניים. עוד נכתב שהתחושה היא ש"ברוח הנושבת מהעירייה, אין צפי ריאלי למועד קבלת היתר". למעריב נודע כי ראש העיר שוחח היום עם נשיא המכללה בניסיון להגיע להבנה.

המוסד האקדמי היחיד בעיר החוף, הודיע שאינו מסוגל עוד להיענות לצורכי הסטודנטים בקמפוס אשדוד, בהיעדר התקדמות בתוכנית פיתוח הקמפוס. הוועד המנהל הגיע למסקנה כי המכללה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך במאמץ הפיתוח לבדה ולהישאר תלויה בהחלטות בירוקרטיות בלתי סבירות מצד העירייה.

המכללה האקדמית להנדסה ,SCE החלה לפעול בשנת 1995, וכיום היא המכללה להנדסה הגדולה בישראל, עם יותר מ-6,500 סטודנטיות וסטודנטים ו-13,000 בוגרות ובוגרים.  המכללה מפעילה שני קמפוסים, בבאר-שבע ובאשדוד, ומעניקה תואר ראשון (.B.Sc) ותואר שני (.M.Sc) ברוב תחומי הנדסה; תואר ראשון במדעי המחשב (.B.Sc); תואר ראשון באדריכלות (.B.Arch) ותואר ראשון בתקשורת חזותית (.B.Des).

המכתב שוגר לראש העיר ב-22 במאי והעתקים ממנו נשלחו לגורמים במועצה להשכלה גבוהה. פרופ׳ חדד פירט  בו, כיצד מערימה העירייה קשיים על המוסד האקדמי: ״למרות שבעבר קיבלנו אישור לתוכנית הבינוי של הקמפוס נאלצנו לעדכן אותה לדרישת מהנדס העיר החדש ולעבור חלק גדול מהליכי האישור מחדש. לאחר שכבר נחתמו נוסחי כתב שיפוי והתחייבות, נעצר שוב הליך קבלת ההיתר, משום דרישה חדשה לכתב שיפוי והתחייבות מיוחד עבור הרובע האקדמי המיוחד. דרישה לפיה המכללה מתחייבת שלא תגיש בקשה לתעודת גמר או כל אישור אחר בטרם תושלמנה עבודות פיתוח בשטחים ציבוריים ותשתיות ציבוריות (מחוץ למכללה), לרבות מתקן לטיהור שפכים. יוצא שהמכללה תלויה בגורמים חיצוניים כך שגם אם תושלם הבנייה מצידה אך גורמים אלו לא ישלימו את המתחייב, המכללה לא תקבל אישור איכלוס״.

״למרות מאמצינו הרבים במשך השנים״, חתם פרופ׳ חדד את מכתבו לראש העיר. ״לאחר 20 שנה של פעילות באשדוד ו-5 שנים מאז הנחת אבן הפינה אנחנו עדיין לא מתקדמים. אני מודיע לך בצער רב כי אנחנו מוותרים על השטח בו זכינו במכרז״. עם זאת, המכתב משאיר פתח למכללה לחזור בהם מהחלטתם "אם ימצא פתרון אחר". מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר למעריב: "המכתב התקבל ומתבצעת בדיקה בעניין".

 מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "ראש העיר ונשיא המכללה קיימו היום שיחת טלפון מעמיקה ואפקטיבית, שבסיומה הוחלט לקיים פגישה לטובת הסדרת הנושא, באופן שיאפשר לתושבי אשדוד ולמכללה להמשיך את שיתוף הפעולה רב השנים".