מהומה פרצה הערב (שלישי) בטקס חלוקת התארים האקדמיים במכללה האקדמית רמת גן, שהופסק לדקות ארוכות. האירוע התרחש כאשר יו״ר מועצת המנהלים של המכללה, ד״ר חיים ויצמן, אמר בנאומו ש״גם בעזה נהרגים אנשים״ וכן תקף בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

מכללת ספיר תנצל את המענקים למלגות סטודנטים - מי יהיה זכאי להן?

בתוך זמן קצר, הנוכחים במקום טענו כי מדבריו השתמעה השוואה בין הנרצחים בישראל לבין ההרוגים ברצועה בעת שצה"ל נלחם. אנשים בקהל החלו לצעוק והטקס הופסק למשך למעלה מרבע שעה. ד״ר ויצמן עלה לאחר מכן לבמה ואמר שהוא מתנצל אם הוא פגע במישהו, אבל הוא לא חזר בו מדבריו, מה שעורר זעם נוסף. 
 
בתוך דקות, הטקס חודש, אך רבים עזבו את המקום במחאה וכיסאות רבים נותרו מיותמים. ״זה היה מביש, אירוע של חלוקת תארים לכ-900 סטודנטים הפך למהומה״, סיפר אחד מהנוכחים. 
 
לאחר הטקס, התארגנה עצומה ברשת של סטודנטים נגד ד״ר ויצמן. ״הוא אמר שחיילי צה״ל רוצחים״, נטען בה, ״מרבית הסטודנטים במכללה מגויסים במילואים למען המדינה, חלקנו גם נפצענו. לא נסכים ללמוד במכללה שנותנת לדברים כאלה יד ומגדירה את הסטודנטים שלה רוצחים״.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, מסר בתגובה: "החיילות והחיילים שלנו הם גם גיבורים וגם קדושים ואין הומנים מהם. כל מה שאנחנו עושים, בונים ומייצרים כאן כולל האקדמיה זה בזכותם ובזכות מסירות נפשם לבטחון המדינה.  ללא החיילים שלנו היה לכולנו פה חופש ביטוי כמו שיש בעזה, אקדמיה כמו בעזה, זכויות אזרח  כמו בעזה. שום פוליטיקאי ושום אמירה לא תשנה את העובדות האלה". בכיר במכללה מסר: ״אלה ימים מאוד רגישים וטעונים, כל מילה או משפט עלולים לגרום למהומה. זה היה ערב קשה״. ליעד אילני, יו"ר האופוזיציה המקומי הוסיף: "יש רגעים שגינוי אינו מספק. אדם שהסית נגד חיילי צה"ל והעליל עליהם שקרים מתועבים, לא יכול לכהן כיו"ר מועצת המנהלים של המכללה האקדמית רמת גן".

מהמכללה נמסר: "בטקס חלוקת התארים נשא יו"ר מועצת המנהלים, ד"ר חיים וייצמן, אשר אינו חבר סגל אקדמי במכללה, נאום בעל גוון פוליטי אשר גרם לסערת רגשות מוצדקת. הנאום הפתיע את  הנוכחים בטקס ואינו משקף את עמדת הנהלת המכללה. דבריו פגעו במשתתפי הטקס והנהלת המכללה מתנצלת על כך".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]