אתמול התקיים בלונדון יריד חשיפה מיוחד של ההסתדרות הציונית העולמית לסטודנטים יהודים הלומדים בבריטניה אליו הגיעו למעלה מ-700 סטודנטים.

הערב התקיים בשיתוף אופק ישראלי, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. במסגרת הכנס הוצגו לסטודנטים האפשרויות השונות העומדות בפניהם להמשך הלימודים בישראל באוניברסיטאות והמכללות הישראליות. בסיום היריד נהנו הסטודנטים מהופעה מיוחדת של הזמר מתיסיהו. בהסתדרות הציונית העולמית הסבירו את הרקע למהלך, "צריך להבין שמאז השבעה באוקטובר פרצה מלחמה לא רק נגד מדינת ישראל אלא כנגד העם היהודי בכל רחבי העולם" אומר יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, "כולנו נחשפנו לתמונות של ההפגנות האנטישמיות מהקמפוסים בחו"ל ולכן אנחנו מזהים גל של התעניינות בעלייה לארץ ובפרט בקרב סטודנטים יהודים".

הכנס התקיים בצל מחאות אנטי ישראליות חריפות ואיומי ארגונים תומכי חמאס שניסו למנוע מהכנס להתקיים. במהלך האירוע המשטרה המקומית אף בדקה רכב חשוד שחנה סמוך למקום הכנס ונחשד כרכב תופת.

ואדים בלומין, ראש משלחת הסוכנות היהודית באנגליה ומערב אירופה הוסיף: "אני שמח וגאה שהצלחנו לכנס כ-700 צעירים וסטודנטים יהודים לאירוע עידוד עלייה ולמופע אקוסטי מרגש ועוצמתי של מתיסיהו. האירוע נועד גם לחזק את הקהילה המקומית ולתמוך בה בתקופה קשה של אנטישמיות גואה, וגם לתת מענה להתעניינות הגוברת בעלייה ותמיכה בישראל.  מתיסיהו התגלה כאדם מרתק, צנוע ונגיש - אמן מוכשר - אוהב ישראל וציוני נלהב".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית "היריד אתמול הוא עוד ביטוי של הערבות הקיימת בין מדינת ישראל ליהודים בכל העולם, בתקופה של גל אנטישמי שמרים את ראשו בכל העולם כל יהודי העולם צריכים לדעת שדלתה של מדינת ישראל תמיד פתוחה בפניהם".