כ-40 תלמידים מכיתות ט'-י' הלומדים בקריית החינוך "רביבים" בעיר, בהנהלתה של ד"ר בלה בסן זכו להגיע אל סיור לימודי במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) לקראת לימודי הרפואה שהם עתידים לקחת חלק בהם.

הסיור הונחה על ידי פרופ' ארנה טל, סגנית מנהל המרכז הרפואי ומנהלת המחלקה למינהל רפואי. היא הסבירה לתלמידים על פעילותה בבית החולים ובתחום הרפואה ועל אודות חשיבות עבודת הצוות, על מידת האחריות והשליחות בתפקיד. בנוסף, שיתפה בסיפורים מרתקים על הצלת חיים, ועד כמה חשובה היצירתיות בתחום.

התלמידים ערכו סיור לימודי בבית החולים על אגפיו השונים: מחדרי רפואה דחופה (חדר מיון) ועד לחדרי הניתוח. התלמידים אף השתתפו בניתוח פעיל ואף קיבלו הסבר מלומד על הנושא. הסיור תוכנן כחלק מהשקה של שיתופי פעולה מתמשכים עם מרכז שמיר וגרם לתלמידים להבין כמה משמעותי התפקיד של הרופאים שלנו בישראל.

מנהלת בית הספר, ד"ר בלה בסן: "אחד מהיעדים שלנו הוא לפתוח ולפתח את עולמם האישי של התלמידים שלנו. ללוות אותם ביום העיון ולראות את מידת ההתעניינות הרבה שלהם בעולם הרפואה והשתתפותם בשיח הנוצר במהלך ההרצאה משרה בי גאווה גדולה.

אני שמחה על שיתוף הפעולה שנוצר בין המרכז הרפואי שמיר לבית ספרנו. התלמידים שנכחו אתמול ביום העיון מתמחים במסלול רפואה הנלמד בקריית החינוך ואני נרגשת להיות לצידם וללוות אותם בפרויקט שרואה אצלנו אור לראשונה".