על רקע השביתות המתמשכות של ארגון המורים העל-יסודיים, מתגברים הקולות הקוראים להחריג את בית הספר תיכון אורט דנציגר בקריית שמונה מהשבתה הנוכחית. מיכל סקורי וידל, יו"ר ועד המורים של התיכון, פנתה במכתב חריף ליו"ר ארגון המורים, מר רן ארז, בבקשה להעניק פטור לתלמידי בית הספר מהשביתה.

כזכור, אתמול (רביעי), חמישה ימים אחרי פתיחת שנת הלימודים, נפתחו תיכונים גם במועצות האזוריות הגליל העליון ומטה אשר - למרות שביתת ארגון המורים. "מעדכנים כי בהמשך למאבק המועצה האזורית הגליל העליון והנהלות בתי הספר, החל ממחר יוחרגו כל בתי הספר התיכונים בכלל מתחמי החינוך של המועצה משביתת ארגון המורים, ושנת הלימודים תחל גם בבתי ספר אלו", מסרה המועצה האזורית הגליל העליון. בקריית שמונה, שהקימה בתי ספר למפונים באילת, תל אביב, ירושלים וטבריה, התיכונים לא הוחרגו, והלימודים לא נפתחו. 

במכתב, שמייצג את מוריי דנציגר בקריית שמונה נכתב כי בית הספר פועל בתנאים חריגים מזה כעשרה חודשים, כאשר תלמידים ומורים פזורים ביותר מ-400 מוקדים ברחבי הארץ. בין המרכזים בהם לומדים תלמידי התיכון נמצאים ערים מרוחקות כמו תל אביב, פוריה ואילת. "המצב שבו התלמידים נמצאים הוא בלתי נסבל, ואנו צופים שתהיינה לכך השלכות לעוד שנים רבות", כתבה וידל. לדבריה, למעלה ממחצית מתלמידי בית הספר מנותקים מביתם ושגרת חייהם. כעת, עם השבתת הלימודים בשל שביתת ארגון המורים, הפגיעה בהם מתעצמת עוד יותר. "מדובר בתלמידים שמנותקים מביתם ומהשגרה שלהם. כעת, גם השבתת הלימודים פוגעת בהם באופן קשה ביותר", הוסיפה.

בית הספר תיכון ׳אורט דנציגר׳ בקריית שמונה סובל מאז תחילת השנה מאתגרים ייחודיים. עקב פינוי התושבים בשל האיומים הביטחוניים, תלמידי קריית שמונה פוזרו בבתי הספר ברחבי הארץ, וכיום לומדים במרחק רב מביתם. על פי דבריה של וידל, המורים והתלמידים סובלים מהפגיעה בשגרה הלימודית, כאשר התלמידים "מנותקים מסביבתם הטבעית, מתקשים לשמור על רצף לימודי ותפקוד רגשי״. המצב החריג הזה, לדבריה, רק מחמיר בעקבות השביתות.

מורים בבית הספר הביעו גם הם את תמיכתם בהחרגת בית הספר מהשביתה. אחד מהמורים, נאור שמיע, הוסיף בעניין זה בשיחה עם ״מעריב״: "החלטות השביתה החריגו את יישובי קו העימות ועוטף עזה, אבל שכחו את קריית שמונה. פתאום התברר שהחריגו בתי ספר מסוימים בקו העימות, אבל קריית שמונה לא נכללה״. 

לדבריו, יש בעייתיות גדולה בכך שבתי ספר הנמצאים באזורים דומים במצבם החריגו מהשביתה, ואילו דנציגר בקריית שמונה נותר ללא החרגה. "אם מחריגים את בתי הספר בקו העימות מהשביתה, צריך להחריג את כלל התלמידים מבתי הספר בקו עימות", הוסיף נאור, תוך שהוא מתאר את תחושת התסכול בקרב צוותי המורים והתלמידים. "מה קורה פה? המלחמה נגמרת בשער בין קריית שמונה למנרה?"

לדבריהם של המורים, הפנייה להחרגת התלמידים לא נענתה עד כה בצורה הולמת. למרות ההכרה בכך שמדובר בבית ספר הפועל בתנאים ייחודיים, לא התקבלה עד כה החלטה מצד ועדת החריגים של ארגון המורים. "זה חסר הגיון״, מסכם נאור את דבריו. "אין הצדקה לא להחריג את קריית שמונה כשמדובר בתנאים כל כך קשים".

על רקע המצב הקשה שבו נמצאים תלמידי תיכון אורט דנציגר, ממשיכים המורים וההורים להפעיל לחץ על הנהגת ארגון המורים, בתקווה לשינוי הגישה ולהחרגת התלמידים מהשביתה.