המורים בישראל סובלים יותר מכאבי שריר־שלד במקום העבודה ביחס לשאר העובדים במשק. כך קובע מחקר חדש של המוסד לבטיחות ולגיהות.

על פי המחקר, 38% מהמורים דיווחו על עמידה ממושכת, כפול מהממוצע (38% לעומת 17%). כמו כן 33% מהמורים דיווחו על כאבי גב שפגעו בתפקודם, 19% דיווחו על כאבים ברגליים, 14% על כאבים בברכיים, ו־16% על כאבים בעורף. 23% דיווחו שנעדרו מהעבודה בשל פציעה או כאבי שריר־שלד. כמו כן כרבע מהמורים מדווחים על רמת שחיקה גבוהה מאוד במקום העבודה.

אב החטוף הטיח בנתניהו: "בני נרצח במנהרות שבנית, בכסף שהכנסת לרצועה" | האזינו
בכביש 6 לאור יום: מחבל נעצר בדרכו לבצע פיגוע; שותפיו נעצרו בהמשך

במחקר השתתפו 1,807 עובדים מכלל המשק הישראלי, 234 מתוכם מורים. המורים דיווחו על עמידה ממושכת ועומס על פעולת היד־זרוע בשיעורים גבוהים מהממוצע. על פי המחקר הוכפל שיעור המורים הסובלים מקשיי שינה – מ־17% לפני המלחמה ל־38% בזמן המלחמה, וזאת בדומה למגמה שנצפתה בקרב העובדים האחרים במשק.

מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות ד"ר מיקי וינקלר: "צוותי החינוך בישראל הם מהמשאבים היקרים ביותר שיש לנו, אלה שבידיהם הפקדנו את הדבר החשוב לנו מכל - חינוך דור העתיד. עלינו לשמור על בריאותם של העובדים ולדאוג שיעבדו בצורה נכונה ובטיחותית בבתי הספר כדי למנוע נזקים ארוכי טווח. אני מאחל לכל צוותי ההוראה שנה שקטה, בטוחה ומוצלחת".

מחאה בעד עסקת חטופים (צילום: ליעם אדיב)