במערכת הביטחון מתחו הערב (שני) ביקורת על תפקוד המשטרה שנמנעה מלבצע מעצרים של 13 פעילי ימין קיצוני שתקפו מורים ותלמידים בבית ספר הבדואי "כעבנה" שליד יריחו.

על פי גורמים בצה״ל בשעות הבוקר דיווח נער בן 15 מהתנחלות מבוא יריחו כי הותקף על ידי כמה פלסטינים בעת שרעה את הצאן. לטענת הנער מיד לאחר מכן נמלטו התוקפים לבית הספר. 

גלנט מאותת לאמריקאים: "האפשרות להסדרה בצפון חולפת"
בת 42: "שכבתי עם גבר בן חצי מגילי מאחורי הגב של בעלי - מה לעשות?"

בתגובה הגיעו לבית הספר 13 צעירים, חלקם מ"נוער הגבעות", כשהם חמושים באלות וקרשים, והחלו לתקוף את התלמידים והמורים. למקום הוזעקו לוחמי גדוד לביאות הבקעה. הכוח עצר את מנהל בית הספר ועוד תלמיד לאחר שהנער שהותקף זיהה את השניים כאלה שתקפו אותו.

לטענת צה״ל מיד לאחר הגעת הכוח נמלטו מהמקום מרבית התוקפים והיתר לא נעצרו על ידי הלוחמים בשל חוסר סמכות, אולם בצה״ל אומרים כי משטרת מחוז ש"י אמורה לחקור את האירוע ולבצע את מעצר התוקפים.

התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]