מנכ"ל חברת נמלי ישראל, טיקו גדות, הדגיש כי למרות המלחמה במזרח התיכון, ואיום החות'ים על אוניות המשא שעושות דרכן לישראל:  "כל מה שצריך להגיע מגיע, והמשק לא ניזוק".  את הדברים הוא אמר בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה!, בשיתוף עם בנק לאומי

"מי שסובל בעיקר זה הנמל באילת שאין לו תעסוקה כמעט שנה", הוא הדגיש, "אבל אם מסתכלים על המשק, הבנו שזה יעלה יותר כסף וייקח יותר זמן, אז כולם הסתגלו ומשלמים א המחיר. אבל כל מה שצריך להגיע מגיע, והמשק לא ניזוק. יש מענה מלא, ומי סובל בעיקר זה מצרים ואירופה ולא אנחנו, כל הקווים מהמזרח משרתים את אירופה ואנחנו לא הצרכן הכי גדול של האזור, לכן כולם משלמים את המחיר".

הוא מתייחס ספציפית לנושא הנמל בעיר התיירות הדרומית של ישראל. "יש המון מחשבות על מה לעשות עם נמל אילת", הסביר, "בעלי המניות צריכים לקבל ציון לשבח על זה שהם מזרימים כסף וממשיכים לקיים את המקום. יש הרבה יצירתיות מחשבתית בנמל איך לייצר פעילות, כמו לדוגמא אחסון של רכבים שנפרקו באשדוד. אבל אם לא יחול שינוי הם יצטרכו להוציא אנשים לחל"ת, הם כבר שנה נושאים בעול". 

על נושא השליטה הסינית בנמל הישראלי בצפון אומר גדות שזה דווקא נכס, ולא דווקא סכנה. "צריך לעשות הבחנה בין גאו-פוליטיקה ועולם העסקים. אם אני מסתכל על הפעילות בתקופת המלחמה של נמל המפרץ, הנמל הסיני,  הם ראויים לכל שבח אפשרי, נתנ פייט על כל אונייה. ובואו לא נשכח כי תשעים אחוז מהעובדים שם הם ישראלים.

גדות ציין כי הם כבר מתכננים את העתיד מבחינת הנמלים. "אין מנוס, יש קשר ישיר בין גודל האוכלוסיייה והצורך בשימוש בנמלים ולמדנו שלוקח 15 שנה בין התכנון והביצוע", הדגיש, "אם לא נתחיל היום את העבודה נמצא את עצמנו בפני שוקת שבורה כבר בשנות הארבעים הקרובות, חייבים להקדים תרופה למכה. אנחנו כבר התחלנו לעבוד את הממצאים נגבש בחודשים הקרובים, נגיש למדינה, נקבל אישורים ונתחיל לעבוד".