רן ארז, יו"ר ארגון המורים, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ברדיו 103fm והגיב לסערה סביב אי פרסום ציוני הבגרויות לתלמידים בתיכונים. 

"משרד החינוך נוהג בציניות נוראית", אמר. "תלמיד רוצה לדעת מה הציון שקיבל בבגרות מועד א', כדי לדעת האם לגשת למועד ב'. משרד החינוך מונע לתת את הציונים לילדים. שישחרר את הציונים למועד א'!".

מיכל רוזנשיין: "החינוך הוא בראש סדר העדיפויות שלי"
"נעשה לזה סוף": הצעת החוק להוצאת הטרור מהאקדמיה עברה בקריאה טרומית

עוד הוסיף: "הוא לא משחרר את הציונים כדי ליצור לחץ מיותר על מערכת החינוך. הוא משתמש בציוני מועד א' כנשק נגד ארגון המורים כדי ליצור נגדנו אטמוספירה שלילית, ולגרום לארגוני ההורים לראות בנו האויב. הסיבה לכך היא שהם לא מתכוונים לתת לנו תוספת שכר, ולכן הם מפעילים עלינו לחץ כדי שנוותר".

על השר קיש אמר: "שר החינוך מדבר איתי והוא גם אומר שהוא לא יכול לעשות כלום, כי המפתח התקציבי בידי משרד האוצר. הוא מחפש את המטבע מתחת לפנס ונוח לו להאשים את המורים. זה טרנד. האשם העיקרי הוא משרד האוצר".

"אני חושב שאין לשר החינוך העדפה, כי הוא לא מעורב. מי שלא מעורב, אין לו העדפות. אנחנו שומעים אותו בחדשות, הוא לא מייחס לחינוך. כל הדברים שאנחנו שומעים יום יום".

בהמשך אמר: "יש מורים שנכנעו ללחץ שמופעל עליהם על ידי הורים, לתלמידם ולמנהלים. אם מנהלים לוחצים על מורים, המורה לא ירצה להיכנס איתם לוויכוח, ולכן הוא נכנע ונותן את הציונים למרות שזה לא יפתור שום בעיה. מי שמחזיר את ציוני הבגרות הוא משרד החינוך".

על עתידו של סכסוך העבודה אמר: "לקחו לנו 525 מיליון שקל שהיו מיועדים לתוספת שכר. כרגע הכסף איננו. שר החינוך אומר ששר האוצר הבטיח שימצא לו את הכסף. מי שמאמין לפוליטיקאים הוא תמים".

"שאלה שההורים צריכים לתת תשובה: בשנת תשפ"ד היו 2600 מורים ללא השכלה פדגוגית. אם לא תהיה תוספת שכר, יהיו עוד יותר בלי הכשרה פדגוגית. הדור פוחת והלך. ומצד שני יש לנו אחריות מקצועית למערכת החינוך, ואם אנחנו לא נאבק לא יתעסקו בזה".

לסיום אמר: "אני מעריך שלא נתחיל את שנת הלימודים  ב-1 בספטמבר, אם העיצומים שאנחנו עושים עכשיו לא יפתרו את הבעיה".