הסוכנות היהודית פותחת בימים אלה פרויקט ראשון ומיוחד, שמטרתו להנגיש את תעשיית הסייבר לעולים חדשים ממרכזי הקליטה ברחבי הארץ. במסגרת המיזם יועברו במהלך חודשי הקיץ קורסי מבוא לעולמות הסייבר והטכנולוגיה ל־40 בני נוער בגילי 15־17, מרביתם עולים חדשים שהגיעו לפני כשנה מאתיופיה וממדינות נוספות ומתגוררים במרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית בטבריה ובבאר שבע, ובפרט ממרכז הקליטה יעלים.

מאמץ הסברתי: סיום ההכשרה המתוגברת של הסוכנות היהודית

הקורסים יעניקו לאותם בני נוער ידע וכישורים בסיסיים הנדרשים בעולמות ההייטק והסייבר. במסגרת הקורסים בני הנוער ייחשפו למגוון רחב של נושאים, כולל בטיחות ברשת, פרטיות נתונים, קידוד ואוריינות דיגיטלית, אבטחת מידע ונתונים. הם יועברו על ידי ה־ISRAEL CYBER CAMPUS, אחד מבתי הספר המובילים בישראל ללימודי סייבר, אשר בראשו עומדים ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר של ישראל, יגאל אונא, והמנכ"לית רונית חסין הוכמן. בסיום הקורס יקבלו החניכים תעודת גמר מטעם ה־ISRAEL CYBER CAMPUS.

ורד אחיהון, מנהלת תחום חינוך, חברה ותרבות במרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית, מסבירה: "בעידן הדיגיטלי של ימינו, הענקת כלים טכנולוגיים לבני נוער עולים היא הרבה יותר מסתם לימוד מקצוע, זו השקעה בעתיד של החברה הישראלית כולה. ההזדמנות ללמוד מחשבים, סייבר וטכנולוגיות מתקדמות, פותחת בפני בני הנוער עולם של אפשרויות. הקורסים האלה יעניקו להם יתרון בשוק העבודה העתידי ובנוסף, יחזקו את הביטחון העצמי שלהם" ומוסיפה: "אנו מטפחים דור של מנהיגים דיגיטליים, שיכולים לא רק להשתלב בחברה הישראלית, אלא גם להוביל אותה קדימה בעידן הטכנולוגי. זוהי השקעה שתניב פירות לשנים רבות קדימה, ותסייע בבניית חברה חזקה, מגוונת וטכנולוגית מתקדמת".

רונית חסין הוכמן, מנכ"לית ISRAEL CYBER CAMPUS, אומרת כי הבחירה של הסוכנות היהודית בהקמת פרויקט לימודי סייבר לעולים חדשים מאתיופיה, נולדה מתוך הצורך העולמי האדיר באנשי מקצוע בתחום ומתוך ההבנה כי ידע מקצועי בתחום הסייבר יעניק לעולים החדשים נקודת פתיחה טובה ואיכותית לקראת השירות הצבאי, ובהמשך הדרך, בהשתלבות בשוק העבודה. "חרתנו על דגלנו את השילוב של כלל שכבות האוכלוסייה בתחומי הטכנולוגיה והסייבר והקמנו עמותה מיוחדת בשם CYBER FOR ALL, אשר כל תכליתה להנגיש לימודי סייבר לאוכלוסיות מגוונות, על כן, החיבור עם הסוכנות היהודית היה טבעי ואין לי ספק כי הוא יעניק ערך ויתרום רבות לעולים החדשים אשר ייקחו חלק בקורס".