מעוז שטאל, סטודנט בתוכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, התגייס מיד עם פרוץ המלחמה. בבית חיכתה לו שני אשתו, שבדיוק נכנסה לחודש התשיעי להריונה, כשהיא נושאת ברחמה את בתם הבכורה. 

מעוז שירת למעלה מ־150 ימי מילואים מאז פרוץ המלחמה, ובמהלכם הצליח ללוות את אשתו בלידה. "זה מאוד מאתגר עבורי וגם עבור אשתי, אבל שנינו מבינים את החשיבות שבלשרת את המדינה בעיתוי הנוכחי ועושים זאת באהבה גדולה", אומר שטאל. 

שנת הלימודים נפתחת בסימן שביתה: תלמידים רבים נשארו בבית - וההתרגשות נמוכה
כאוס בחזרה ללימודים: תלמידים ברחבי הארץ לא הגיעו לתיכונים וזו הסיבה

נכון לרגע זה, שטאל עדיין משרת במילואים וצפוי לפגוש לראשונה את תלמידיו רק בסוף החודש. השנה הוא יתחיל ללמד במסגרת שנת ההתמחות בהוראה (סטאז') בתיכון מור במודיעין.

שטאל (28) בחר בלימודי הוראה אחרי שסיים שירות צבאי כמפקד מחלקת טירונים ומפקד צוות בקורס קצינים, והצליח במקביל לסיים את השנה השלישית בהוראת לשון וספרות בתוכנית לבית הספר העל־יסודי. "אני חושב שדווקא כעת חינוך הוא המפתח לעתיד. במלחמה הנוכחית היינו עדים למסירות ולנתינה של הציבור. חשוב לבסס את הערכים הללו במערכת החינוך, שזקוקה למורים שיידעו להעניק ערכים של ציונות ונתינה למדינה ולחברה, ואני מקווה שאצליח בדרך הזאת". אומר מעוז.

בחודש יוני הוענקה לו מלגת הצטיינות בטקס לסטודנטים מצטיינים שהגיעו להישגים גבוהים. "במהלך השנה הנוכחית נעדרתי תקופה ארוכה מהלימודים, ואני חייב לציין לשבח את המעטפת החמה והליווי מהמרצים, שסייעו לי להשלים את החומר. הוענקו לי דחיות ופטורים שסייעו לי להשלים את השנה", הוא אומר.

מחאה בעד עסקת חטופים (צילום: ליעם אדיב)