במכתב חריף ששלחה יה"ת (יצירה, הבעה, תרפיה), האגודה לטיפול באמצעות אומנויות, לשר החינוך יואב קיש, מזהירים המטפלים כי אם לא ייצא מאדישותו ולא יאות להרחיב את המענים הנפשיים בבתי הספר לאור אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, יהיו לכך השלכות חמורות.

במכתבם, המטפלים מביעים זעם על כך שמשרד החינוך מתעלם כבר שנה שנייה מקריאותיהם להרחיב את מערך הטיפול בבתי הספר המיוחדים והכנסת הטיפולים גם לבתי הספר הכלליים.

לאחר הירי על נהריה: מאות הורים בגליל המערבי מתכננים להשבית את הלימודים
כאוס בחזרה ללימודים: תלמידים ברחבי הארץ לא הגיעו לתיכונים וזו הסיבה

לדברי ד"ר אילנה לח, יו"ר אגודת יה"ת, "חוסר המעש מצד משרד החינוך מול מצוקה נפשית כה עזה של תלמידי ישראל, הוא בלתי נסבל ולא עולה על הדעת. "התעלמות השר מהצורך הקריטי להרחיב את השירותים הקיימים ולהחילם גם במערכת החינוך הכללית תוביל לפגיעה אישית וחברתית עמוקה, שתדרוש תיקון סיזיפי ארוך ותיתן אותותיה לדורות".

אנשי האגודה דורשים להגדיל מיד את התקנים למטפלים על מנת להתמודד עם משבר בריאות הנפש החמור ביותר בתולדות המדינה, שלדבריהם "מתעצם ומתרחב בקצב מסחרר מדי יום".

ממשרד החינוך נמסר: "מערכת החינוך מעניקה מענה נפשי, התפתחותי וחברתי לתלמידים שנמצאו זכאים לשירותי חינוך מיוחדים ברחבי בארץ באמצעות יותר מ־4,300 מטפלים באמצעות אומנויות. מאז אירועי ה־7 באוקטובר ועד כה, המענים הטיפוליים לכלל תלמידי מערכת החינוך תוגברו וכללו טיפולים פסיכולוגיים לתלמידים במרכזי הפינוי, באזורי העימות ולתלמידים במעגלי פגיעה.

כמו כן, ניתן ייעוץ פסיכולוגי להורים וליווי ותמיכה לצוותים החינוכיים. תוגברו גם השירותים הפסיכולוגיים בכל הארץ באמצעות תקציב תוספתי לסלי תגבור, המאפשרים מתן מענים טיפוליים רחבים. "בנוסף, תוגברו שעות הייעוץ החינוכי בהיקפים נרחבים בכלל מוסדות החינוך, בדגש על תגבור מוסדות הקרובים לקו העימות ומוסדות חינוך שבהם יש ריבוי תלמידים במעגלי פגיעה".