לראשונה בהיסטוריה של העיר באר שבע, עוברת מערכת החינוך את רף 91% הזכאים בבחינות הבגרות, כך עולה מהישגי הבגרויות בישראל לשנת 2023, שפרסם משרד החינוך. מדובר בשיעור זכאות של % 91.1 ללא החינוך המיוחד ו-87.7% כולל החינוך המיוחד.  לא מדובר על עליה חד פעמית אלא על מגמה יציבה ומובהקת בבאר שבע. עלייה של למעלה מ-25% בעשור האחרון. יש לציין שאחוז הזכאות הארצי לבגרות בשנת הלימודים תשפ"ג (2023) עומד על  76.3%.
 
במקביל העיר באר שבע יכולה להתגאות באחוז הנשירה מהנמוכים בישראל, 0.8 אחוז. ביטוי ממשי לכך שנלחמים על כל ילד בעיר. בנוסף כזכור, באר שבע זכתה במקום השני במדינת ישראל במספר בתי הספר המצטיינים במערכת החינוך. לא פחות מ- 11 בתי ספר על יסודיים בעיר דורגו על ידי משרד החינוך כבתי ספר מצטיינים. בתי ספר שהצטיינו בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים בשנה החולפת. חשוב לציין כי אחוז הזכאים אינם חזות הכול. תלמידי העיר באר שבע בולטים גם באחוזי ההתנדבות והעשייה החברתית.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': " השיאים החינוכיים אליהם הגענו בשנים האחרונות הן בתחום ההישגים והמצוינות והן בתחום הערכי הם תוצאה של עבודה קשה והתמדה. מערכת החינוך צועדת קדימה ומכשירה את תלמידיה לעולם המחר, לעולם משתנה עם מגוון מיומנויות והיא עושה זאת בזכות פועלם של אנשים מצוינים. תודה למנהיגות החינוכית העירונית במינהל החינוך בעיריית ב"ש, למנהלות ולמנהלים ולצוותי ההוראה והמנהלה בבתי הספר, לצוותים החינוכיים בגני הילדים, לשותפים ממשרד החינוך, להנהגת ההורים העירונית ובעיקר לתלמידות ולתלמידי העיר שחלמו, השקיעו והגשימו. נמשיך להשקיע ולפתח מערכת חינוך מצויינת המגלה בכל תלמיד ותלמידה את נקודות החוזק הייחודיות, תוך שילוב החינוך הערכי, ההתנדבות והנתינה".

מ"מ וסגנית רה"ע מחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר: "תודה למנהלות ולמנהלים ולכל צוותי החינוך על מסירות ומנהיגות ועל הגשמה למעשה של האמונה כי לכל אחד ולכל אחת מגיעה הזכות להזדמנות שווה וייחודית".

ראש מינהל חינוך בעיריית באר שבע, אבי אוחיון: " חינוך עושים באהבה, בשקדנות, בסובלנות ובהקפדה על הפרטים הקטנים. הנתונים הללו הם תוצאה של עבודה מאומצת של כל צוותי החינוך, באופן מתמיד וקבוע, לאורך שנים, תוך מתן מענה מותאם לתלמידים על כל קשת הצרכים."