על פי נתוני "התמונה החינוכית הארצית" של התיכונים לשנת הלימודים 2023, שפרסם אתמול (ראשון), משרד החינוך - יותר מ־430 אלף תלמידים למדו בתיכונים, בכיתות י'-י"ב. כ-127 אלף מתוכם, תלמידי כיתה י"ב. 39.5% מכלל התלמידים למדו במגמות טכנולוגיות.

עוד עולה כי ב-2023 נרשמה עלייה קלה בשיעור הזכאות לתעודת בגרות: מתוך תלמידי י"ב עלה מספר הזכאים מ-92,756 תלמידים בשנת תשפ"ב ל-97,147 בשנת תשפ"ג - עלייה של 0.4%, מ-75.9% ל-76.3%. מדובר על מוסדות חינוך המגישים לבגרות.
ב-2018 אחוז הזכאים לבגרות מכלל תלמידי י"ב עמד על כ-69.9% (81,848 תלמידים), כך שמדובר בעלייה של יותר מ-6% בתוך חמש שנים.

על פי הנתונים נרשמה עלייה של 0.6% בשיעור הזכאות של תלמידים בחינוך החרדי: מ־25.6% בשנת תשפ"ב (3,501 תלמידים) ל-26.2% בשנת תשפ"ג (3,825 תלמידים), ועלייה של יותר מ-10% בתוך עשור.

מנגד, הפער בשיעור הזכאים לתעודת בגרות בין תלמידים מהשכבות החזקות לתלמידים מהשכבות החלשות גדל ב־1.2%: מ־12.3% בשנת תשפ"ב ל־13.5% בתשפ"ג.

שיעור התלמידים הנושרים (מכלל הלומדים בבתי הספר העל־יסודיים) נותר ללא שינוי בין השנים 2022 ל־2023 ועמד על 1.1% - 7,595 תלמידים ותלמידות.

במשרד החינוך מדגישים לצורך ההשוואה כי בשנת תשע"ה (2015) שיעור התלמידים הנושרים בבתי הספר העל-יסודיים עמד על 1.5% - 8,671 תלמידים.

על פי הנתונים, בשנה שעברה עמד הפער בין שיעור הזכאות במגזר היהודי לשיעור הזכאות במגזר הערבי על 0.6% בלבד לטובת התלמידים היהודים. ב־2020, לשם השוואה, עמד פער זה על 6.4%.

עוד עולה מנתוני השקיפות התקציבית כי בין השנים תשע"ז לתשפ"ג התוספת למגזר הערבי בחטיבה העליונה לתלמיד עמד על 10,206 שקל, 47.5% יותר מאשר התוספת במגזר היהודי.

שר החינוך יואב קיש: "אחד המפתחות המרכזיים לצמצום הפערים חברתיים והגדלת שוויון ההזדמנויות הוא השקעה מתמדת ועיקשת בחינוך למצוינות. לאור זאת, אני מקדם את תוכנית 'סמסטר ראשון כבר בתיכון', שמעניקה לכלל התלמידים דריסת רגל משמעותית באקדמיה".