עשור לאחר שעבדה כאחות, ויותר מחצי שנה לאחר שבנה נפצע במלחמת חרבות ברזל, החליטה יפה דוידוב, בת 39 מקריית ים, על שינוי בקריירה והסבה להוראת החינוך לגיל הרך.

"זה מרגש לחזור לספסל הלימודים להעשיר את עצמי בידע ולממש את עצמי. עבורי זה הגשמת חלום", מספרת דוידוב, שמתחילה ללמוד במסגרת תכנית ייעודית לתואר ראשון בחינוך והוראה (B.Ed) ותעודת הוראה לגיל הרך (לידה עד 6).

מדובר בתוכנית משותפת למרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט וויצו העולמית, שנבנתה במיוחד לעובדות במעונות ויצו, שאין להן הכשרה אקדמית ותעודת הוראה לגיל הרך, והן מעוניינות בהכשרה כגננות מוסמכות וכנשות חינוך מובילות במסגרות הגיל הרך.

ההחלטה על השינוי בקריירה התקבלה תוך כדי התמודדות של יפה עם פציעתו של בנה במלחמה: "הבן שלי נפצע לפני כתשעה חודשים בדרום רצועת עזה במהלך פעילות של טיהור מסגד בח'אן יונס. את שיחת הטלפון שקיבלתי מבית החולים סורוקה לא אשכח לעולם. הוא שיתף אותי שבמהלך הכנות לפיצוץ מבנה שוגר לעברם טיל שפוצץ מטענים, ובמקביל נוהלה לחימה מול עשרות מחבלים. באירוע הזה גם היו הרוגים, בהם חברו מההכשרה והחוליה מאור כהן איזנקונט ז"ל", היא מספרת בכאב ומוסיפה: "אחרי 11 שנים שבהן עבדתי כאחות בתחום הסיעוד החלטתי על שינוי. אני מאמינה שלגננות יש תפקיד מרכזי בחינוך הדור הבא, תוך שימת דגש על הילד במרכז ומתן חוויה חיובית".

ד"ר אלונה פלג, ראש החוג והתוכנית לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, מדגישה: "ציודם של צוותי החינוך בוויצו בידע עדכני ובשיטות הוראה מתקדמות ויצירתיות מבטיח שילדים ופעוטות יזכו לסטנדרטים גבוהים של חינוך והוראה במסגרות הגיל הרך. נוסף על כך אנו מאפשרים לנשים ראויות אלו להגדיל את שכרן ופותחים בפניהן דרכים חדשות למוביליות חברתית, להגשמה ולפיתוח אישי ומקצועי".

פרופ' (אמריטה) לאה קסן, יו"ר אגף הגיל הרך של ויצו העולמית, מוסיפה: "מתן ההזדמנות למטפלות לרכוש השכלה אקדמית בתחום עבודתן היא חלק מתוכנית ארוכת טווח שלה שתי מטרות מרכזיות: האחת, להשביח את החינוך בגיל הרך, והשנייה, לתת לנשים שלא זכו ללמוד להגשים את עצמן ולפתוח בפניהן אפשרויות נוספות".