כשבועיים נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים וכרגע נוסף עוד מכשול בדרך לחזרת התלמידים לספסל הלימודים' וזאת משום שהערב (חמישי) ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה בבתי הספר העל יסודיים, כך ש-60 אלף עובדי ההוראה החברים בו לא יוכלו לעבוד באחד בספטמבר. הכרזת הארגון מגיעה יממה לאחר שהסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה החל מה-1 לספטמבר שיחול על כ-100 אלף עובדי ההוראה החברים בה, בגלל טענות להתעלמות משרד החינוך לדרישותיהם בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד.



במכתב ששלח יו"ר ארגון המורים, רן ארז, לממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, נכתב כי הארגון מכריז על סכסוך עבודה בחטיבות העליונות שבחינוך העל יסודי עקב מניעת ניצול חופשה שנתית מהמנהלים. "מנהלי ביה"ס זכאים לחופשה שנתית ככל עובד וככל עובד הוראה, אלא שעד למועד זה מסרב משרד החינוך להסדיר ולקבוע תנאים אחידים ומוגדרים אשר יאפשרו למנהלי בתי הספר לנצל את החופשה השנתית לה הם זכאים".



"במקום זאת, מנהלי ביה"ס עובדים מסביב לשעון, הם ניתנים ללחץ בלתי פוסק מצד הורים, ראשי רשויות, תלמידים, משרד החינוך ומורים ובמועדים בהם יתר עובדי ההוראה יכולים לנצל את החופשה השנתית שלהם, הדבר נמנע ממנהלי ביה"ס אשר עוסקים בבגרויות, בסיכומי שנה ובהיערכויות לשנת הלימודים הבאה בסמסטר קיץ, באופן הפוגע משמעותית בתנאי עבודתם".



עוד נכתב, כי "ללא פתרון המצב והפסקת הפגיעה בתנאי עבודתם של עובדי ההוראה, ייאלץ ארגון המורים להפעיל את הסכסוך ולנקוט בצעדים ארגוניים בחטיבות העליונות".



כזכור, בחודש שעבר פורסם ב"מעריב" כי ארז שלח מכתב לשר החינוך רפי פרץ, בו איים להפעיל סכסוך עבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים. במכתב ששלח כתב ארז כי המשא ומתן עם משרדי החינוך והאוצר תקועים. אז התייחס גם לבעיות העוסקות בין היתר בחוק החינוך המיוחד שהביא לעבודה רבה ללא הכשרה מתאימה וללא קבלת תגמול, פדיון ימי מחלה, רצף ימי מחלה ופיצויי פיטורין יחד עם ימי מחלה.



כעת נראה שכל עוד לא תיעשה התערבות מצד משרדי החינוך והאוצר, פתיחת שנת הלימודים מוטלת בספק ולראשונה מזה שנים, היא לא תפתח כסדרה. פרט לסכסוכי העבודה עליהם הכריזו ארגוני המורים קיימות עוד בעיות רבות סביב החינוך המיוחד - משרד החינוך התריע השבוע כי קיים מחסור של כחצי מיליארד שקלים בתקציב החינוך המיוחד העלול להוביל לשיבושים באחד בספטמבר כמו חוסר בכיתות לימוד, פגיעה בשעות טיפול והוראה ופחות ימי פעילות בחופשות. נוסף לכך, אנשי החינוך מתלוננים כי השטח אינו מוכן להמשך יישום רפורמת החינוך המיוחד שהחלה בשנה שעברה כפיילוט במחוז צפון. בין היתר הם טוענים כי יש חוסר בהכשרת עובדי ההוראה וחוסר תשתיות בבתי הספר.