בשנים 2017-2000 מספר הסטודנטים החדשים במכללות האקדמיות לחינוך גדל מכ-5,600 לכ-7,170 (גידול של כ-28%) ועד שנת 2023 חלה ירידה לכ-5,590 סטודנטים (קיטון של כ-22%), כך מסרה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה נתונים על מגמות בהכשרה להוראה, בהתמחות בהוראה ובכניסה להוראה.
בשנים 2022-2006 חלה ירידה משמעותית בשיעורי הנבחנים בבחינה הפסיכומטרית בקרב סטודנטים במכללות האקדמיות לחינוך. בחינוך הממלכתי-עברי חלה ירידה מ-91% בשנת 2006 לכ-17% בשנת 2022. בחינוך הממלכתי דתי חלה ירידה מכ-85% לכ-9% בהתאמה ובחינוך הממלכתי ערבי חלה ירידה מכ-91% לכ-32% בהתאמה.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי בשנים 2011-2000 חלה עלייה בציוני הבגרות המנורמלים בקרב סטודנטים חדשים במכללות האקדמיות לחינוך ואילו בשנים 2022-20123 חלה ירידה. בעשור האחרון (2022-2012) ציון הבגרות המנורמל היה גבוה יותר בקרב סטודנטים במכללות האקדמיות לחינוך, שנבחנו בבחינה הפסיכומטרית, לעומת אלו שלא נבחנו בבחינה הפסיכומטרית. בקרב סטודנטים חדשים במכללות האקדמיות לחינוך בשנים 2015-2000 חלה ירידה בשיעורי הנשירה.
בחינוך הממלכתי-עברי חלה ירידה מכ-27% בשנת 2000 לכ-18% בשנת 2011 ולאחר מכן עלייה לכ-25% בשנת 2015 ובחינוך הממלכתי ערבי חלה ירידה מכ-20% לכ-11% בהתאמה. בקרב סטודנטים חדשים במכללות האקדמיות לחינוך בשנים 2015-2000, חלה עלייה בשיעורי קבלת התואר.
בחינוך הממלכתי עברי חלה עלייה מכ-42% בשנת 2000 לכ-64% בשנת 2015. בחינוך הממלכתי דתי נרשמה עלייה מכ-23% לכ-55% ובחינוך הממלכתי ערבי חלה עלייה מכ-46% לכ-66% בהתאמה. בקרב סטודנטים חדשים במכללות האקדמיות לחינוך בשנחים 2015-2000, חלה עלייה בשיעורי הכניסה להוראה.
בחינוך הממלכתי עברי חלה עלייה מכ-38% בשנת 2000 לכ-63% בשנת 2015, בחינוך הממלכתי דתי – מכ-27% לכ-58% ולעומת זאת, בחינוך הממלכתי ערבי חלה ירידה מכ-75% לכ-51%. בשנים 2020-2008, מספר הבוגרים בכלל המסגרות להכשרת עובדי הוראה גדל מכ-5,970 לכ-9,660 (גידול של כ-40%).