משבר האקלים: מחקר חדש קובע כי שכבת הקרח האנטארקטית, גוף הקרח הגדול בכדור הארץ, נמסה בצורה חדשה ומעוררת דאגה. חוקרים גילו כי מי אוקיינוס חמים מחלחלים מתחת למעטה הקרח בנקודה שבה הקרח מתחיל לצוף, מה שגורם להמסה מואצת שעלולה להוביל לנקודת מפנה במשבר האקלים העולמי. המים החמים פותחים חללים בקרח, מאפשרים לעוד מים לחלחל פנימה, מה שגורם להמסה וליצירת חללים גדולים יותר וכן הלאה.

עפים על זה: כך יסייעו תנשמות בהדברת מזיקים בחקלאות
"אם העירייה היתה חכמה והיתה פועלת למחזור היא היתה חוסכת מיליונים"

ממצאי המחקר הראו כי לעלייה קטנה בטמפרטורות האוקיינוסים יכולה להיות השפעה גדולה מאוד על כמות הקרח המומס. כאשר שינויי האקלים מחממים את האוקיינוסים, תהליך ההמסה מואץ משמעותית. נקודת המפנה הקריטית הזו איננה נכללת כרגע במודלים שמעריכים את עליית פני הים העתידית ואחד החוקרים אמר כי "התחזיות שלנו לגבי עליית פני הים עשויות להיות הערכות חסרות משמעותיות".

מעטפת הקרח האנטארקטית כבר משילה בממוצע 150 מיליארד טונות של קרח מדי שנה ובסך הכל היא מכילה מספיק מים כדי להעלות את מפלס הים העולמי בכ-58 מטר. על פי המחקר, ההשלכות מתהליכים אלו לא יורגשו מיד, אך העלייה המצטברת בגובה פני הים תהיה גבוהה יותר במבט של עשרות ומאות שנים ותאיים בעתיד על ריכוזי אוכלוסייה הממוקמים בחופים.