ענקית שיט התענוגות הבינלאומית "רויאל קריביאן" שהחלה השנה להפליג גם מישראל חושפת לראשונה את ה-"Icon of the Seas" - אשר תהיה הספינה הראשונה בצי של החברה שתהיה מונעת בגז נוזלי (LNG). בנייתה של  "Icon of the Seas" הנה חלק מתכנית
"Net Zero Destination" עליה הכריזה החברה, שמטרתה השאפתנית היא להגיע לאפס פליטות של פחמן מזהם (GHG) עד לשנת 2050 במטרה לצמצם עד למינימום את תרומת צי הספינות המונע בתזקיקי נפט להתחממות הגלובלית.

במסגרת התכנית תשדרג "רויאל קריביאן" את צי הספינות שברשותה ככזה שיפעל על ידי דלקים חלופיים וכן, תחליף בשנים הקרובות ספינות ישנות בכאלה שיהיו חסכוניות באנרגיה, המתודלקות בדלקים חלופיים. במקביל, תפעל החברה לבחון פיתוחים תחליפיים להנעת הספינות כך שיבוצע  על ידי כוח אלטרנטיבי. וכן, תצמצם פעילות לוגיסטית שאינה דחופה המתבצעת בים, לכזו שתבוצע  באופן יבשתי. הבנייה של הספינה מתבצעת בימים אלה במקביל במספנת "Meyer Werft" בפפנבורג וב-"Neptune Werft" - ברוסטוק שבגרמניה וצפויה להסתיים בשנה הבאה. משקל הספינה הכולל יעמוד על 200 אלף טונות, דבר שיהפוך אותה לאחת מספינות הקרוזים הגדולות בעולם.

הספינה Wonder of the Seas (צילום: באדיבות ''רויאל קריביאן'')
הספינה Wonder of the Seas (צילום: באדיבות ''רויאל קריביאן'')

על סיפון ה- "Wonder of the Seas", הגדולה והמורכבת בצי החברה וספינת שיט התענוגות הגדולה בעולם נכון להיום, ניתן להיווכח כי גם בספינות המונעות כיום בתזקיקי נפט מתבצעים תהליכי קירור וסינון לצמצום פליטות עשן מזהם כך שמארובות האנייה נפלט בעיקר קיטור עם סילון מים. אניית הענק בת 18 סיפונים, המסיעה כ-8,000 נוסעים ו-2,000 אנשי צוות, מפרידה ושולחת למיחזור את כל הפסולת היבשה הנאספת עליה במהלך כל שיט, גורסת עד דק את כל הפסולת הרטובה והאורגנית לפני השלכתה בלב ים ומפעילה בתוכה מכון טיהור שפכים והשבת מים לשימוש חוזר לכל המים הנצרכים בה.  

הספינה Wonder of the Seas (צילום: באדיבות ''רויאל קריביאן'')
הספינה Wonder of the Seas (צילום: באדיבות ''רויאל קריביאן'')

אודי שנבל, מנכ״ל "סנורמה", נציגת המכירות של "רויאל קריביאן" בישראל, אומר: "'רויאל קריביאן' הינה חברת ספנות הנופש הראשונה בעולם שתחל לעבור לגז טבעי אשר נחשב פחות מזהם מדלקים אחרים ופולט לסביבה פחות מזהמים וגזי חממה. הספינות ההיברידיות החדשות עליהן עובדת החברה יאפשרו גם שימוש באנרגיה חשמלית ויקטינו עוד יותר את פליטת המזהמים. תכנית 'Destination Net Zero' תנחה את כל קבלת ההחלטות שלנו בשנים הבאות עד להשגת היעד של שיוט נטול פחמן במהלך השנים הבאות".