שירות חדש באזור האישי־ממשלתי יאפשר לכל אזרח לשמור על העצים האהובים בסביבתו. משרד החקלאות ומערך הדיגיטל הלאומי משיקים שירות למידע על עצים שבסביבת המגורים. השירות החדש יציג מידע רלוונטי לציבור על עצים שעבורם נתבקש רישיון כריתה, ויתאפשר לציבור להגיש השגה בזמן אמת ולהשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות. בכמה צעדים פשוטים יוכל כל אזרח להשפיע על עתיד העצים בסביבתו
הקרובה.

אז איך זה עובד? בישראל יש בכל עיר או אזור פקידי יערות אזוריים, המוסמכים על פי חוק להנפיק רישיונות כריתה לעצים שבאזור שיפוטם. מרגע שהונפק רישיון הכריתה יש לציבור הרחב 14 יום להגיש בקשה לבחינה מחודשת של רישיון הכריתה (השגה). הנגשת המידע על עצים שבסביבת המגורים, על פי הכתובת הרשומה במרשם האוכלוסין, תאפשר לציבור לראות עצים שהונפקו להם רישיון כריתה בעיר המגורים. כל אזרח שיחפוץ, יוכל להגיש השגה על רישיון הכריתה. ההשגה תועבר לבחינת פקיד היערות הממשלתי במשרד החקלאות, והוא יבחן אותה.

בהמשך בכוונת המשרד להרחיב את השירות למשתמשי אפליקציית GOVID (מערכת השירות הממשלתי המקוונת), שיוכלו לקבל הודעת דחיפה (Push) לנייד, כאשר תיפתח בפניהם האפשרות להגיש השגה. ד"ר ארז ברקאי, פקיד היערות הראשי, אומר ל"מעריב": "העצים תורמים רבות למרחב החיים שלנו. הם נותנים לנו צל, מורידים את הטמפרטורות ומספקים סביבת חיים אסתטית ויפה, כך שלרבים מאיתנו יש ערך סנטימנטלי לעצים בסביבתנו הקרובה. העצים במרחב המבונה, בדגש על ערים צפופות, חשובים לאין שיעור, כיוון שהם מאפשרים לנו להתהלך ברחובות ברגל או באופניים בזכות הצל שהם מטילים, ולא להתנייד לכל מקום ברכב בגלל מצוקת החום. "השירות החדש שאנחנו מציעים נותן לכל אחד ואחת את הכלים להשפיע על מרחב המגורים ולהגן על העצים בסביבתה באמצעות תהליך פשוט, שנגיש מכל מקום ובכל זמן".