בשבועיים האחרונים שעות הפעילות במוקד הטלפוני של רשות הטבע והגנים צומצמו, והטיפול בפניות הציבור שעניינן בעלי חיים נפסק כבר בשעה 16:00. בשעות הנותרות הרשות אינה מספקת מענה לפניות בכל הקשור להצלת חיות בר במצוקה. מייסד עמותת "למען חיות הבר" אביהוא שרווד אומר ל"מעריב": "הרי ידוע שזמינות ומהירות תגובה הן קריטיות כשמדובר בהצלת חיים. הצמצום בשעות הפעילות של מוקד רשות הטבע והגנים אינו חדש, ולמעשה הוא הפסיק לעבוד במתכונת 24/7 כבר לפני זמן רב. מאז 7 באוקטובר המוקד המאויש היה פעיל עד
20:00 בלבד, ועכשיו הוא נסגר ממש באמצע היום עקב בעיות תקציב".

שרווד מזהיר כי הקיצוץ הנוסף בשעות הפעילות יוביל לפגיעה בחיות הבר ולעומס על מתנדבי העמותה שלו, המתמודדת כעת עם כל הקריאות הנוגעות לחיות בר בשעות שבהן המוקד הממשלתי אינו פעיל. "אנחנו מתקיימים רק מתרומות הציבור ויכולים להעסיק רק עובדים מעטים בשכר ובעיקר - מתנדבים. המוקד שלנו מקבל פניות משבע בבוקר עד שמונה בערב, למעט מקרי חירום של יונקים גדולים שמטופלים גם מחוץ לשעות אלה.

אולם כעמותה קטנה ללא מימון ממשלתי פשוט אין לנו אמצעים לאייש מוקד חירום 24 שעות ביממה. למרות המגבלות האלה, העמותה מטפלת בלא פחות מ־12 אלף חיות בר בשנה. כדי לשמור על חיות הבר של ישראל יש צורך במענה 24/7, ואנחנו מקווים שרשות הטבע והגנים תעשה את הדבר הנכון ותחזיר את פעילות המוקד למתכונת זו", מוסיף שרווד.

למען חיות הבר זמינה בטלפון 054-5203071 בשעות 7:00־20:00, ובשעות אחרות אפשר להיעזר בקבוצת הפייסבוק חיבולנס – הצלת חיות בר, שגם היא מופעלת על ידי מתנדבים.

מרשות הטבע והגנים נמסר: "מוקד הרשות עובד 24/7. מ־7 באוקטובר פורמט המענה לפניות העוסקות בבעלי חיים הותאם, כך שבמהלך היום הפנייה מופנית באופן מיידי לטיפול, ובשעות הערב הפונה מקבל הנחיות טלפוניות לטיפול עצמאי במצב. בפניות הנוגעות למינים מסוימים הנמצאים בסיכון גדול, נעשית חבירה לנקודה שבה נמצאת החיה הזקוקה לסיוע. הרשות עושה ככל יכולתה לתת את המענה הטוב ביותר בהתאם למגבלות".