עיוורון פנים או פרוסופגנוזיה היא הפרעה שמתבטאת בקושי בעיבוד פנים שונות וקושי להבדיל ביניהן. ההפרעה יכולה להופיע באופן מלאכותי כתוצאה מפגיעה במוח עקב אירוע טראומתי כגון תאונה, פגיעת ראש בלידה או מאוחר יותר, ובדרך כלל פגיעה הכוללת את אזורי הליבה. לעומת זאת, בראשית המאה ה-21 זוהתה התופעה אצל אנשים מסוימים כתורשתית ומולדת או שהתפתחה אצלם באופן טבעי בגיל צעיר.

צמים? אלה הפירות והירקות החיוניים כדי לעבור את הצום ביעילות
"טעיתי": השף חיים כהן חזר בו - מסעדת "יפו תל אביב" לא תיפתח הערב

ישנם סוגים רבים של "עיוורון פנים". אנשים מסוימים יוכלו לחוות עיוורון בבואם לזהות פנים מוכרות, בעוד שאחרים לא יוכלו לזהות אנשים מחוץ למשפחה והמעגל החברתי. על פי המכון הלאומי להפרעות נוירולוגיות ושבץ (NIH) הסוג הקיצוני והנדיר ביותר הוא חוסר היכולת של אנשים מסוימים לזהות את פניהם שלהם.

עיוורון פנים בדרך כלל מלחיץ מבחינה חברתית מכיוון שאנשים שסובלים מההפרעה מתקשים לעתים קרובות לזהות בני משפחה וחברים קרובים ומשתמשים בדרכים אחרות כדי לזהות אנשים, כגון הסתמכות על קול, בגדים או תכונות פיזיות ייחודיות.

האם יש פתרון?

שינה טובה יכולה לסייע בריענון הזיכרון. דרך נוספת היא לשייך את שמו של האדם לשם תואר או למישהו מפורסם שדומה לו. למשל, לדני יש פנים עגולות שמזכירות עגבניה או ירח, דנה דומה לשחקנית ההיא...