תוך שבועות בודדים בלבד מרגע פנייתו של ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, היום (שני) הוקצה התקציב להקמת חדר מיון קדמי בשדרות ולהפעלתו. לצעד זה יש חשיבות מכרעת בהגנה על חיי התושבים, מתן מענה רפואי ראשוני ומניעה של נסיעה מסוכנת תחת אש במצבי הסלמות בטחוניות.

מחדל ההפרייה באסותא חוזר לבית המשפט העליון | פרסום ראשון
לראשונה: ה-CDC ממליץ על חיסון למניעת RSV לכלל התינוקות
 
לבינוי חדר המיון הקדמי יוקצו כשישה מיליון ש״ח ויתווסף עוד תקציב להפעלתו השוטפת. יו״ר הקואליציה אופיר כץ, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, שר הבריאות משה ארבל וסגן השר במשרד ראש הממשלה אבי מעוז פעלו בעניין.

יו''ר הקואליציה אופיר כץ וראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: ללא קרדיט)
יו''ר הקואליציה אופיר כץ וראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: ללא קרדיט)

ראש עיריית שדרות אלון דוידי: "אישור התקציב להקמת חדר מיון קדמי בשדרות היא בשורה גדולה לעיר, לאזור ולתושבים היקרים. גם בימי שגרה, חדר המיון הקדמי יקל רבות במקרים של פציעות ויסייע לחולי הדיאליזה ובמצבי חירום הוא ייתן מענה ראשוני ולעתים ייתר את ההגעה לבתי החולים. אני מודה לידידי יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ שהבטיח שידאג למימון, היה איתנו לאורך כל הדרך ואכן דאג לתקציב".

שר הבריאות משה ארבל: "ההחלטה לתקצב ולהקים מרכז רפואי בשדרות שייתן מענה רפואי איכותי לתושבים גם במהלך שעות הערב והלילה, היא בשורה חשובה לתושבי העיר בפרט ולנגב המערבי בכלל. אנו עובדים בשיתוף פעולה לצמצם את הפער הבלתי נסבל בשירותי הבריאות בין הפריפריה למרכז ולהביא לחיזוק הרפואה הציבורית בכל חלקי הארץ. אני שמח שעשינו עוד צעד גדול להגשמת המטרה החשובה, שנמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו". 

ח״כ דבי ביטון, יוזמת החוק: ״שמחתי לשמוע שממשלת ישראל השכילה למצוא את הסכום הכספי החסר להקמת חדר המיון הקדמי בשדרות, החלטה שיכלו לקבל כבר לפני שלושה חודשים כאשר העלתי את הצעת החוק, באותה העת בחרה הקואליציה להצביע נגד תושבי שדרות והעוטף וקריית שמונה על הזכות למיון קדמי.

"עם זאת יובהר כי הצעת החוק גם לאחר דחייתה הוגשה בשנית וממתינה במחלקה המשפטית של הכנסת לקבלת  פ' ותועלה בשנית במושב החורף הקרוב על מנת שתקצובו השוטף יהיה בלתי תלוי בגחמות פוליטיות ומתוקצב בחוק. כולי תקווה כי ממשלת ישראל תצביע בעד הצעת החוק ובכך תוכיח כי חייהם של תושבי שדרות והעוטף וקריית שמונה חשובים להם ואין מקום לפוליטיקה זולה".