בתקופה האחרונה, החלו להגיע דיווחים שונים בנוגע להתפרצות של דלקת ריאות חדשה וחריפה בסין. בעקבות מגיפת הקורונה שפקדה את העולם לפני מספר השנים, הדיווחים הללו עוררו בהלה משמעותית, ורבים בעולם ניסו להבין האם גם הפעם העולם עומד בפני איום דומה. 

אחרי ההפרדה האכזרית בשבי: האחים רגב מתאחדים בישראל
לאחר שחמאס הפר את ההסכם ושחרר את הילה ללא אמה: רעיה שוחררה מהשבי

רשויות הבריאות בסין הבתקשו ע"י ארגון הבריאות העולמי לספק מידע בנוגע למחלה, והשיבו כי היא נובעת ממספר חיידקים הנקראים "פתגונים", בדרכי הנשימה. אז מה הם החיידקים הללו, ועד כמה הם מסכנים את בריאותנו? 

מיקופלזמה
המיקופלזמה הוא חיידק שגורם להתפרצויות של מחלות בדרכי הנשימה בסין, מאז חודש יוני האחרון. הוא מטופל בדרך כלל ע"י אנטיביוטיקה, וברוב המקרים אינו מוביל לאשפוז של החולה. עם זאת, על פי דיווחים שונים שהגיעו לאחרונה מטיוואן, נרשמו מספר מקרים שבהם החיידק היה עמיד בפני האנטיביוטיקה, והוביל למספר רב יותר של אשפוזים. 

RSV ואדנוווירוס
בין הוירוסים המובילים שהובילו להתפרצות דלקת הריאות בסין. התקבלו מספר דיווחים על ילדים שחלו בו, וסבלו מהקאות רבות. 

בוריס ג'ונסון מתנצל על שהפר את סגר הקורונה (צילום: רויטרס)

בדרך למגיפה חדשה? 
בהסתכלות על הנתונים, ניתן לראות כי חלה עלייה במחלות בדרכי הנשימה מהם סובלים בסין, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, הרפואה מודעת לסיבות שמובילות לכך, מה שמפחית משמעותית את הסיכוי למגיפה משמעותית נוספת. 

הדאגה העיקרית כרגע מתמקדת דווקא בשפעת העופות. על פי החששות, היא עלולה לעבור מוטציה ולהיות מועברת בקלות בבני אדם.  סין אף דיווחה על מקרים רבים של בני אדם, שנמצאו בהם זנים שונים של שפעת העופות. כאמור, החשש העיקרי בסוגיה הוא לערבוב של חומר גנטי של שפעת העופות ובני האדם, מה שיוביל למגיפה משמעותית בעולם.