גם אתם אוהבים בצק עוגיות לא אפוי? כדאי מאוד שתקראו את זה: אורן המאזין המקסים שאל לגבי זה, אז הבאתי לכם שלוש סיבות שבגללן מסוכן לאכול בצק עוגיות, ולמי באמת לא כדאי?

בביצה טרייה לא אפויה יש סיכון להימצאות חיידק סלמונלה, שגורם להרעלות מזון. זה נכון, דרך אגב, לכל המאכלים עם ביצה טרייה ולא רק לבצק – למשל במיונז יש ביצה טרייה ולפעמים גם במוס שוקולד.

בצק עוגיות (צילום: אינג'אימג')
בצק עוגיות (צילום: אינג'אימג')

למי זה מסוכן? 

בעיקר לילדים קטנים או לקשישים, או לאנשים עם מערכת חיסון מוחלשת עקב מחלות מסוימות/טיפולים תרופתיים שמחלישים את מערכת החיסון.

קמח לא אפוי – עלול להכיל את החיידק אי-קולי. חיידק זה אינו מסוכן אך עלול להעיד על הימצאות זיהומים אחרים שהם כן מסוכנים. אי-קולי כבר נמצא בעבר בקמח לא אפוי.

קמח לא אפוי כמו גם קטניות לא מבושלות, יותר קשים לעיכול, ועלולים לגרום לכאבי בטן בחלק מהאנשים. תהליך האפייה או הבישול הם כמו תחילת תהליך של עיכול ופירוק. מצות למשל, גורמות לכאבי בטן בחלק מהאנשים בגלל סיבה זו – אפיית המצה היא שניות בודדות בלבד.

מה השורה התחתונה?

בצק לא אפוי עלול להיות מסוכן לילדים קטנים, לקשישים, ולאנשים עם מערכת חיסון מוחלשת. במקרים אחרים – כנראה שהסיכון נמוך למדי, ואם אתם מוכנים לקחת את הסיכון הזה – לדעתי הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכם זה כאבי בטן או יומיים של קלקול קיבה, אם בכלל... סיכון נמוך.

האזינו: