הקורונה ממשיכה ליצור מוטציות, וכעת שני זנים חדשים הופכים לדומיננטיים בעולם: ארגון הבריאות העולמי מדווח כי זני משפחת FLiRT, צאצאים רחוקים של האומיקרון, הפכו לזנים המובילים ביותר - עדות נוספת לכך שהקורונה אינה צפויה להיעלם מכדור הארץ, ככל הנראה למשך שנים רבות.

מהלך היסטורי: צעד נוסף לקראת הקמת בית חולים חדש בנגב
חסר תקדים: האם נמצא הטיפול לאלרגיה לבוטנים?

הזנים החדשים הם בעלי יכולת הדבקה מהירה יותר, אך בשלב זה התסמינים דומים לזנים קודמים. שניהם מכונים FLiRT על שם סוג המוטציה שלהם, והם קבוצה חדשה של שושלת האומיקרון. הם מעוררים עניין בשל החשש מגל הדבקות חדש בקיץ. שני הזנים העיקריים שהחלו להתפשט נקראים KP1 ו־KP2, והם נחשבים מידבקים יותר מגרסאות קודמות של זני האומיקרון. 

התסמינים השכיחים כוללים, כמו בזנים קודמים, שיעול, נזלת, כאבי גרון, איבוד טעם וריח, עייפות, כאבי שרירים ומפרקים, כאבי ראש והפרעות במערכת העיכול. על פי ההערכות, החיסונים המעודכנים נגד גרסאות האומיקרון יעילים גם נגד הזנים החדשים. בישראל כבר זוהה זן KP2, הפחות שכיח בארה"ב, בעוד שווריאנט KP1 אותר ברמות נמוכות.

התחלואה בקורונה נותרת בישראל יציבה עם כ־80 מאושפזים ביום, רובם במצב קל, מאז תחילת אפריל. מספר המאומתים השבועי הממוצע עומד על כ־16 איש. שיעור הדבקת הילדים נותר נמוך מאוד.

במשרד הבריאות ממשיכים להמליץ על חיסוני הקורונה היעילים גם נגד הזנים החדשים, והם חשובים בעיקר לאנשים בקבוצות סיכון ובהם חולים בעלי דיכוי חיסוני, קשישים, נשים בהריון, ואלה הסובלים מסוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב ורמות שומנים גבוהות בדם.