משחק שכמעט גרם לעיוורון: ילד בן 11 נזקק לניתוח איחוי קרנית בעקבות פגיעת חץ וקשת בהם שיחק בל"ג בעומר. מומחי העיניים של בית החולים שערי צדק שם הוא מטופל הזהירו שגם משחק תמים עלול להפוך למסוכן ביותר.

האירוע התרחש לפני כיומיים: בן ה-11 שיחק בביתו בחץ וקשת לכבוד ל"ג בעומר. בעת המשחק משך את הוחץ כלפי פנים במקום כלפי חוץ, והחץ חדר לעינו.

הוא סבל מכאבים עזים והתלונן בפני הוריו גם על טשטוש ראייה. הוריו ביקשו ממנו לנוח כדי שהעין תתאושש מהמכה, אלא שטשטוש הראייה נמשך והוריו לקחו אותו לקופת החולים ומשם הוא הופנה למיון במרכז הרפואי שערי צדק, שם נקבע כי המכה גרמה לחתך בקרנית. הוא הועבר בדחיפות לחדר הניתוח, שם בוצע איחוי של חתך הקרנית.

החתך בקרנית העין (צילום: דוברות שערי צדק)
החתך בקרנית העין (צילום: דוברות שערי צדק)

"הילד הגיע אלינו עם פגיעה רצינית בעין בעקבות המשחק" משחזק ד"ר ישי ויל, רופא עיניים ומומחה לניתוחי קרנית שטיפל בו, "מצאנו חור של ממש בעין. הניתוח עבר בהצלחה אך מחכה לו עוד שיקום ארוך. העיניים הם איבר רגיש ביותר, ופעמים רבות מגיעים אלינו ילדים עם פגיעות משמעותיות בעקבות משחקים".

העין התפורה לאחר הניתוח  (צילום: מרכז רפואי שערי צדק)
העין התפורה לאחר הניתוח (צילום: מרכז רפואי שערי צדק)

"גם משחק תמים יכול להפוך למלכודת" מוסיף ד"ר וייל, "אני קורא להורים להימנע מלהכניס משחקים חדים לבית, ואם כבר משחקים במשחק כמו חץ וקשת, לוודא שהוא יהיה רך ומחומרים עדינים, ולהשתמש במשקפי מגן. ונשמרתם לנפשותיכם".