שוקולד בריא ובר קיימא יותר יכול להגיע למדפי החנויות לאחר שמדענים ושוקולטיירים שוויצרים פיתחו מתכון שמחליף סוכר בחומר צמחי. על ידי ריסוק עיסה וקליפה של תרמיל קקאו, המדענים הכינו ג'ל מתוק וסיבי שיכול להחליף את הסוכר בשוקולד, כך על פי דו"ח שפורסם בכתב העת המדעי Nature Food.

גישה זו מייצרת מוצר מזין יותר משוקולד רגיל ומשתמשת בפחות אדמה ומים, כך גילו המדענים. "פרי הקקאו הוא בעצם דלעת וכרגע אנחנו רק משתמשים בזרעים", אמר קים מישרה, טכנולוג מזון והמחבר הראשי של המחקר.  לדבריו, התוצאות יכולות להפוך את השוקולד לבריא ובר-קיימא יותר, ובמקביל נותן לחקלאים דרך הכנסה חדשה.

המחקר מצא כי השיטה החדשה השתמשה ב-6% פחות אדמה ומים, אך הגדילה את פליטת חימום כוכבי הלכת ב-12% מכיוון שהיא דרשה שלב ייבוש נוסף שצרך כמויות גדולות של אנרגיה. אבל על ידי הגדלת התהליך וייבוש העיסה בשמש או באמצעות פאנלים סולאריים הם גילו שפליטת גזי חממה עלולה לפחות.

"המתיקות של הג'ל ניתנת להשוואה אבל אתה לא מגיע בדיוק לאותה רמה", אמרה מישרה. "להכין את השוקולד הזה הכל עניין של איזון - אם אתה מוסיף יותר מדי מהג'ל הממתיק, השוקולד שלך לא ניתן לעיבוד; אם אתה לא מוסיף מספיק, השוקולד שלך לא מספיק מתוק". למרות זאת, הוא אמר שהשוקולד המבוסס על מעבדה "זהה" לשוקולד מריר במרקם ודומה בטעמו לשוקולד מריר מדרום אמריקה.

"המתיקות המשתחררת בפה שלך מעט איטית יותר מאשר אם אתה אוכל שוקולד מריר מסורתי - ויש לך יותר מהתווים הפירותיים והחומציות האלה שמגיעים מהמיץ", סיכם.