נועה ארגמני השתחררה היום (שלישי) מהמרכז הרפואי תל אביב איכילוב לאחר שעברה סדרת בדיקות ומעקב רפואי ופסיכוסוציאלי. אימה ליאורה עודנה מאושפזת בביה״ח ועל כן נועה וקרוביה יעבירו את חג השבועות בקרבת מקום. בית החולים איכילוב מסר: ״אנו מעבירים את בקשת המשפחה לכבד את פרטיותם ולהמנע מפניות בשלב זה״.

נועה ארגמני עם אביה (צילום: זיו קורן)
נועה ארגמני עם אביה (צילום: זיו קורן)

אמנון רגב, בן דודה של נועה ארגמני, סיפר לאחר שחרורה ב-103FM כי אמה של נועה ליאורה, כבר נמצאת במצב שבו היא לא יכולה לתקשר, זאת בעקבות המצב הקשה של מחלת הסרטן שבו היא נמצאת: "הייתי איתה עד הרגע שהיא נסעה לאיכילוב, שם זה היה רגע פרטי, ידעתי מה היא הולכת לפגוש. לא דיברתי איתה אחרי, ודאי אדבר איתה היום או עם יעקב. תחשוב שנועה לא יכולה לתקשר איתה, אבל ליאורה אמרה שהיא רוצה חיבוק אחרון, ואני חושב שהיא קיבלה אותו".

"זה הניצחון שלה ושל כולנו, והכי חשוב זה לדעת לתת להם את המרחב שלהם, ולתת להם לחיות ולחזור לאיזון נפשי עד כמה שאפשר, בתוך אירוע שהוא הרבה יותר גדול מאיתנו. אתמול גם החבר הקודם שלה הגיעה, והמשפחה הקרובה שלה", הוסיף.

נועה ארגמני חשפה לראשונה: הייתי חזקה אבל זה הדיווח ששבר אותי
צה"ל חושף: זה מי שהחזיק בשלושת החטופים בנוסיראת

יעקב, אביה של נועה ארגמני, במפגש עם שחרורה (צילום: דובר צה''ל)
יעקב, אביה של נועה ארגמני, במפגש עם שחרורה (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, סיפרה נועה כי הצליחה לשרוד את סכנת המוות במהלך השהות בשבי לא פחות מארבע פעמים. הפעם הראשונה הייתה אירוע החטיפה עצמו, הפעם השנייה - הלינצ' שעברה כשהגיעה לעזה, השלישית - שיגור הטיל ע"י חיל האוויר, והרביעית במהלך מבצע החילוץ המסוכן והדרמטי שהביא לחילוצה. 

"ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוח שאני עומדת למות", סיפרה לבני משפחתה על אירוע התקיפה של חיל האוויר. עוד הוסיפה: "חשבתי שזהו - אבל נשארתי בחיים".

בנוסף, סיפרה כי לאורך תקופת השבי היא עברה בין כמה דירות, ולא הוחזקה כלל במנהרות. היא ציינה כי התאפשר לה לעיתים רחוקות לצאת ולנשום אוויר, אך זאת כשהיא מחופשת לאישה ערבייה. כמו כן, היא זכתה גם להתקלח, אך דבר זה לא קרה פעמים רבות במהלך התקופה שבה הוחזקה בשבי ארגון הטרור חמאס.