רוצים שינוי: סקר בינלאומי חדש מצביע על עליה כוללת בהליכים האסתטיים ברחבי העולם במהלך שנת 2023. על פי הסקר החדש שאיבת שומן היה הניתוח הנפוץ ביותר ואחריו הגדלת חזה, ניתוח עפעפיים, מתיחת בטן ועיצוב האב. מבין הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר היו במקום הראשון, הזרקת בוטולינום טוקסין עם 8.8 מיליון הליכים שבוצעו על ידי רופאים מומחים ברחבי העולם.

שבעה כבר נדבקו בסיני: הקדחת הקטלנית מתקרבת לאזורנו | פרסום ראשון
החיסונים שילדים צריכים: הרשימה המלאה שכל הורה חייב להקפיד עליה

במקום השני היה מילוי חומצה היאלורונית עם כ-5.5 מיליון הליכים בעולם שבוצעו על ידי רופאים. אחריהם על פי מידת הביקוש, טיפולי הסרת שיער והליכים למיצוק העור באמצעות טכנולוגיות חדשות.

על פי הסקר החדש, נצפה גידול משמעותי בניתוחים וטיפולים באיזור הפנים אשר עלו ב-19.6% לעומת השנה הקודמת. ארצות הברית וברזיל ביצעו את מרבית ההליכים, עם למעלה מ-6.1 מיליון ו-3.3 מיליון בהתאמה. כל סוגי הניתוחים והטיפולים בפנים הראו צמיחה ניכרת מהשנה הקודמת, עם יותר מ-6.5 מיליון הליכים.

הפרוצדורות המובילות היו עפעפיים עם יותר מ-1.7 מיליון ו-24% עלייה, ניתוח אף עם 1.1 מיליון פרוצדורות ועלייה של 21.6%, ופרוצדורות לשיפור שפתיים עם 0.9 מיליון ו-29%. הסקר הצביע גם על המשך מגמה הולכת וגוברת של ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים בקרב גברים, במיוחד באיזור הפנים, אשר רשמו עלייה של 18% במהלך שנת 2023.

על פי הסקר, הגיל ממלא תפקיד משמעותי בפופולריות של הליכים ספציפיים: מרבית ניתוחי הגדלת חזה ועיצוב האף ברחבי העולם בוצעו בקרב צעירות וצעירים בגילאי 18-34, המהווים כ - 65.8% מכלל המטופלים, בעוד הזרקות בוטולינום טוקסין היו פופולריות בקרב נשים וגברים בגילאי 35–50 המהווים כ -49% מכלל המטופלים. 

"מגמת העליה בביקושים לניתוחים פלסטיים גם בקרב גברים נראית גם בארץ" אמר בתגובה לסקר ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל, "גם בנוגעל הזרקות בוטוקס מגמת העליה מובילה גם כאן מבין ההליכים הלא ניתוחיים. עם זאת חשוב להדגיש שלצד העובדה שניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים יוצרים שינוי דרמטי בדימוי הגוף, יש בישראל צורך בהידוק של תאום הציפיות בין המטופלים לרופאים לגבי התוצאות הצפויות".