תגובות סוערות בעקבות מאמר מערכת המאשים את ישראל ברצח עם: כתב העת הרפואי החשוב בעולם "לנצט" מפרסם מאמר אותו כתבו שלושה חוקרים הגורס כי המלחמה תביא למותם של 180 אלף פלסטיניים ורומז כי ישראל היא האחראית לכך.

כתב העת ידוע בחודשים האחרונים בפרסום מאמרים אנטי ישראלים, ולפחות אחד הכותבים כבר התבטא בעבר בדברי הלל למען מחבלים. המחברים רשא חאטיב, סאלים יוסוף ומרטין מקי טוענים שמספר המתים "האמיתי" גדול ממספר המתים המדווח על ידי משרד הבריאות הפלשתיני.

אנטישמיות באירופה: פסלה של אנה פרנק באמסטרדם הושחת
יש רק דבר אחד שהוביל ל-7 באוקטובר, והוא לא מה שמדברים עליו

כך הם מגיעים להערכה שלפחות 186 אלף מקרי מוות של פלסטינים יתרחשו בפועל כתוצאה מהמלחמה, וכי עד אוגוסט הקרוב יגיע מספר המתים ל- 85,750.

פלסטינים בעזה  (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
פלסטינים בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

השלושה מועסקים במחלקה לבריאות הציבור בבית הספר הבריטי להיגיינה ורפואה טרופית שבלונדון, הפועל כבר חודשים בפרסומים אנטי ישראליים.

השלושה טוענים כי הם מסתמכים בחישוביהם על דיווחי משרד הבריאות הפלסטיני והאו"ם, שאינם ידועים בדיוקם. אחד מהשלושה, ראשה חטיב, גם פרסם בעבר התבטאויות אנטישמיות.

\'\'עלילת דם אנטישמית\'\'. אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)
\'\'עלילת דם אנטישמית\'\'. אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)

באוגוסט  2014 כתב חאטיב בתגובה ללינץ'' נגד הישראלים: "האלימות הישראלית היא אלימות צבא הכיבוש המוביל לאפרטהייד. האלימות הפלסטינית היא התגובה הנאותה לכיבוש ולאפרטהייד (הישראלי). האלימות תסתיים רק כשהכיבוש והאפרטהייד הישראלי יסתיים".

בתגובה לפרסום אמר הערב ל"מעריב" שר הבריאות אוריאל בוסו: "איזו חרפה. המאמר שהתפרסם בכתב העת לנצט מרושע ובושה לאינטליגנציה. שקר מתועב נגד מדינת ישראל שמזכיר ימים אפלים".

צה''ל מרחיק פלסטינים מעלייה לצפון הרצועה (צילום: רשתות ערביות)
צה''ל מרחיק פלסטינים מעלייה לצפון הרצועה (צילום: רשתות ערביות)

בוסו ציין כי "בזמן שאחינו ואחיותנו נמצאים בשבי חמאס בתת תנאים וללא ביקור של גורמים בינלאומיים, ובימים שבהם חמאס משתמש באזרחיו כמגנים אנושיים ובמתקנים רפואיים כבסיסי טרור - היה מצופה מכתב העת הרפואי שנחשב ליוקרתי בעולם לספר לקהל קוראיו על המאמץ ההומניטרי של צה"ל ומערכת הבריאות הישראלית". 

עוד הוסיף: "במקום זה הם בוחרים להפיץ עלילת דם בזויה ואנטישמית. אני מציע לעורכים הנכבדים לפנות לשר הבריאות הטורקי שיספר על שיתוף הפעולה ההומניטרי עם משרד הבריאות בראשותי שהביא לפינויים מעזה של חולים אונקולוגיים רבים וילדים פצועים וחולים. לפעמים גם האמת צריכה להיות אופציה".