דיון סופי לקראת אישור רפורמת המזון והתמרוקים: ועדת הבריאות של הכנסת צפויה לדון מחר באישור סופי של הרפורמה שצפויה להכיר באישור תמרוקים ומוצרי מזון שאושרו באירופה ולהוזילם. עם זאת במשרד לא חשפו אילו מוצרים יוזלו בשלבים הראשונים ועל פי ההערכות קודמות מדובר במוצרים בודדים מתוך אלפים שמיובאים לישראל.

יקל לנו על החיים: מכירת תרופות נפוצות תתאפשר גם לא בבתי מרקחת
בקרוב - הקץ לבלבול: מאגר מידע ממוחשב של כל החיסונים שקיבלתם בחיים

שני חוקים צפויים לעלות להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית לפני תום מושב הקיץ שמהווים חלק ממימוש ההסכמים הקואליציוניים של יו״ר ש״ס אריה דרעי עם הקמת הממשלה.

במסגרת הרפורמה מבצע משרד הבריאות שינוי תפיסתי עם פתיחתם של מסלולי ייבוא מזון העומדים ברגולציה האירופית ועל בסיס הצהרה של שיווק כדין באירופה. העיקרון המוביל הוא העברת האחריות לתקינות ובטיחות המוצרים על היבואן בהתאם למקובל באירופה והקניית כלים ליבואן לביצוע תהליכים איכותיים לניהול סיכונים ובקרת איכות על המוצרים המיובאים לישראל. 

במילים אחרות: מוצרי מזון ותמרוקים שאושרו לשיווק באירופה, יותרו לשיווק גם אצלנו, והאחריות על בטיחותם תושת על היבואן. בכל מקרה שבו תתגלה תקלה או סיכון לציבור, היבואן יהיה זה שישא בנטל ובאחריות המשפטית. יש לציין שחלק מהיבואנים הביעו חשש מהאחריןת הזו שתוטל עליהם כך שבבחינה זו לא ברור כמה מהם יסכימו לשאת בנטל האחריות.

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר: ״הרפורמה היא הצעד המשמעותי ביותר במהלכי הממשלה למאבק ביוקר המחיה ותביא לחיסכון של אלפי שקלים למשק בית בכל שנה. אנחנו מפחיתים את הבירוקרטיה וזו בשורה היסטורית ליבואנים ולצרכנים״.

בשיחת רקע שערך המשרד היום לכתבים, לא פירט מנכ״ל המשרד משה בר סימן טוב אלו מוצרים יוזלו, זאת לאור פרסומים קודמים שטענו כי מדובר בשורת מוצרים בודדים למול אלפים המיובאים לארץ, כך שבפועל לפחות בשנים הראשונות, הצרכן הישראלי לא יחוש בכיסו הקלה משמעותית.