קץ לטרטורי הניירת הרפואית: מליאת הכנסת אישר היום (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק ניוד מידע רפואי של ח"כ יוני משריקי, יו"ר ועדת הבריאות, הקובעת כי כל אדם יוכל להעביר את המידע הרפואי עליו לקופה אחרת, או לכל גורם מקצועי אחר במערכת הבריאות תוך שמירה על פרטיותו ובהסכמתו. זרימת המידע תבטיח המשכיות ורצף בטיפול, ותסייע לטיפול מדוייק עם פחות טעויות רפואיות.

עד היום המידע הרפואי "נתקע" במעבר בין קופות החולים: במקרים רבים התיק הרפואי של המטופל שעבר מקופה אחת לאחרת נותר בקופה הישנה, או שעבר רק בחלקו משום שהחוק כיום אינו מחייב את הקופות להעביר את המידע הרפואי אודות המטופל לקופה מתחרה. במקרים אחרים קופות החולים עיכבו מהמטופלים מידע, העבירו נתונים בצורה מודפסת וחלקית, או שדרשו תהליך בירוקרטיה ארוך במחלקת רשם הקופה כדי לקבל מסמך בודד או סיכום מלא.

החוק החדש יאפשר בקלות העברת מידע דיגיטלית בין הקופות, או לכל גורם אחר במערכת הבריאות שהמטופל יזדקק לסיועו, תוך שמירה על אבטחת המידע. המטופל יידרש לחתום על טופס הסכמה לשחרור המידע הרפואי, שיוכל לזרום לגורם המבוקש. בתוך כך על פי הצעת החוק קופת החולים תאפשר למבוטח שירות של הצגת כלל המידע הרפואי שלו באופן דיגיטלי באזור האישי של המבוטח באתר קופת החולים.

"בשנים האחרונות מתפתחת בעולם מהפכת מידע, המשנה דרמטית את שירותי מערכת הבריאות" אמר יוזם הצעת החוק ויו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ יוני משריקי, "החוק ייטיב עם המטופלים, שיוכלו לעבור בין קופות החולים בצורה חופשית וללא חשש מאובדן מידע. ההיסטוריה הרפואית שלהם, כולל אבחנות, טיפולים, תרופות ובדיקות, תעבור יחד איתם. החוק יאפשר גם לרופאים לקבל תמונה מלאה ומדויקת של מצבו הרפואי של המטופל, יסייע במניעת טעויות רפואיות, במתן טיפול מתאים ובהתאמת התרופות הנכונות. כאשר כל המידע זמין, הרופא יוכל לקבל החלטות מושכלות יותר ולהעניק טיפול מיטבי".