מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קובע כי בשנת 2020 דווחו כ-18,400 מקרים חדשים של שבץ מוחי בישראל, אך לפי ההערכה יש כ-100 אלף מקרי שבץ מוחי לשנה - פי כ-5.5 מהמקרים המדווחים. מהביקורת עולה, כי 46.5% מנפגעי השבץ בשנת 2021 לא הגיעו לבתי החולים באמבולנס אלא בדרך עצמאית - דבר שעלול לעכב את הטיפול בהם.  כ-50% מנפגעי השבץ בשנת 2020 לא אושפזו במחלקה נוירולוגית או במחלקה נוירוכירורגית ובפרט לא ביחידות שבץ.

בדו"ח צויין, כי שבץ מוחי הוא הסיבה השנייה בהיקפה לתמותה בעולם. השבץ עלול לפגוע באזורים שונים של המוח, לחולל מגוון גדול של הפרעות מוטוריות, קוגניטיביות, שפתיות, רגשיות והתנהגותיות ועלול להוביל לנכות ואף למוות.

סערת דו"ח מבקר המדינה: "אי אפשר להתעלם מכך שביתו של נתניהו שופץ"
דוח חמור של מבקר המדינה: "הצהרות על יעדי אקלים ללא גיבוי"
במשך 18 שנה: רק 3.5% מהמבנים המחייבים חיזוק בישראל חוזקו כנדרש

עוד עולה מהביקורת, כי למשרד הבריאות אין מנגנון המאפשר ניהול יעיל ומרכזי של מערך הצנתורים, היעדר שגורם לכך שמטופלים הזקוקים לצנתור מוח עלולים שלא לקבל אותו או לבזבז זמן יקר בהגעה לבית חולים מצנתר זמין, תוך סיכון להרעה במצבם.

אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)

עוד נטען, כי נפגעי השבץ אינם מקבלים את מלוא שירותי השיקום הנדרשים להם במהלך האשפוז הכללי, והשירותים שהם מקבלים במסגרות השיקום אינם בזמינות ובנגישות הראויה, בדגש על מחוזות שבהם יחס מיטות השיקום לנפגע שבץ נמוך יותר מאחרים. המשרד אף אינו בודק את היעילות של כלל מערך השיקום לנפגעי השבץ.