במשך שנים הורגלנו להאמין למיתוס לפיו כוסית יין אחת ליום טובה לבריאות ובעלת אלמנטים נוגדי חימצון שתורמים לבריאות. אחד המיתוסים הללו מכונה "הפרדוקס הצרפתי", תופעה בה לכאורה הצרפתים הצורכים תזונה עשירה בשומן רווי וכולסטרול סובלים משיעור נמוך יחסית של מחלות לב וכלי דם, על פי האמונה – בזכות שתיית יין אדום. אלא שמחקרים עדכניים מראים שמתודולוגיית המחקרים הייתה באיכות נמוכה וכי לצריכת אלכוהול מתונה אין יתרון משמעותי המוביל לאריכות חיים.

בהלת האמבה בחוף הגיא: מעל 250 איש פנו מחשש שנדבקו, בן ה-10 עדיין במצב קריטי
לכל שלבי החיים: החברה שמתמחה במוצרים לבריאות האישה ורפואה מותאמת אישית

מחקר קודם שכבר בוצע על ידי כמה מהחוקרים ופורסמה אשתקד, לא מצאה ראיות לכך שצריכת אלכוהול מתונה מפחיתה את הסיכון לתמותה. במחקר החדש נכללו 107 מחקרים תצפיתיים בהם השתתפו למעלה מ-4.8 מיליון איש מהם 425,564 מקרי תמותה מתועדים במגוון רחב של גילאים ורקעים. מחקרים על אנשים הסובלים ממחלות כרוניות או התמכרות לאלכוהול לא נכללו. 

החוקרים מיינו את המחקרים לאלה שאיכותיים פחות, ואלה שבוצעו באופן תקין, והגדירו צריכת אלכוהול במידה בינונית של משקה עד 14 משקאות בשבוע, כמות שוות ערך ל- 1.3 גרם עד 25 גרם של אתנול מדי יום. באמצעות מודלים מתמטיים מצאו החוקרים ששיעור התמותה אצל אלה ששתו משקאות אלכוהולים בטווחים אלה, לא היו בעלי תוחלת חיים ארוכה יותר מאלה שלא צרכו כלל. 

לדברי המומחים הממצאים תומכים בעדויות הולכות וגדלות על כך שצריכת אלכוהול מתונה אינה מאריכה משמעותית את תוחלת החיים, ואף עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב, פגיעה בתפקוד המוח ועליה בסיכון לגידולים סרטניים. בשנה שעברה ארגון הבריאות העולמי הכריז בעצמו כי "אין כמות בטוחה של אלכוהול שאינה מסכנת את הבריאות".

נתונים סטטיסטיים של הארגון כבר הצביעו על כך שיותר ממחצית מ-3 מיליון מקרי המוות מדי שנה ברחבי העולם הקשורים לאלכוהול, נובעים ממחלות כרוניות כולל סרטן, מה שמחזק את הקשר המשוער בין צריכת אלכוהול לסיכון מוגבר לאותן מחלות.