המאמצים להגדלת מספר המטפלים בבריאות הנפש נמשכים: משרדי הבריאות, האוצר והחינוך הסכימו יחד עם ההסתדרות על העלאת שכרם של הפסיכולוגים במגזר הציבורי. הרפורמה, שצפויה להיכנס לתוקף בינואר 2025, תגדיל את השכר החודשי של הפסיכולוגים בשירות הציבורי, במטרה לעודד כמה שיותר מהם לעבור מהמגזר הפרטי אל קופות החולים, בתי החולים, משרדי הממשלה והעיריות. 

על פי הסכמי השכר החדשים, משכורתו של פסיכולוג מומחה תעלה בכ-40% בממוצע ביחס לשכרו כיום. מתמחה ירוויח 11 אלף שקלים לחודש למשרה מלאה, מומחה 13 אלף שקלים לחודש, פסיכולוג בדרג מדריך ישתכר 15 אלף שקלים לחודש ומדריך בכיר 17 אלף שקלים בחודש.

תהיו מוכנים: מדריך עזרה ראשונה לקראת מלחמה | ד"ר איתי גל  
דו"ח מומחים מדאיג: כמה זמן שורד חטוף בחיים?  

טיפול פסיכולוגי, אילוסטראציה (צילום: אינג אימג')
טיפול פסיכולוגי, אילוסטראציה (צילום: אינג אימג')

בנוסף למשכורת הבסיסית, יקבלו הפסיכולוגים תוספות וותק: החל משנת 2026 ואילך עובד יהיה זכאי לתוספת בשיעור של אחוז וחצי מדי שנה עד לתקרה של 25 שנות וותק. פסיכולוג יהיה זכאי לתוספת ותק בשיעור של אחוז בגין כל שנת שירות חובה בצה"ל.

פסיכולוג שיועסק בתפקידי ניהול במערך הפסיכולוגי יהיה זכאי לתוספת שכר אשר תנוע בין 5% ל-25% משכר היסוד, בהתאם להיררכיה הניהולית וגודל היחידה, החל מרמת ראש צוות ומעלה. עד לכניסת ההסכם לתוקף, ישולם במשכורת ספטמבר הקרובות לכלל הפסיכולוגים בשירות הציבורי מענק חד פעמי בגובה 5,000 שקלים בהתאם לחלקיות המשרה.

"החלטנו על השקעה גדולה בבריאות הנפש, אשר חלקה בא לידי ביטוי בהעצמת הפסיכולוגיה הציבורית, הן לטובת הלוחמים בחזית והן לטובת האזרחים בעורף" אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', "הפסיכולוגים עושים עבודת קודש ומצילים חיים מדי יום ואני מקווה שהשיפור במעמדם יביא לידי ביטוי חלק מההערכה הרבה לה הם ראויים".

סמוטריץ’ (צילום: פלאש 90)
סמוטריץ’ (צילום: פלאש 90)

"זו בשורה חשובה שנותנת אופק לפסיכולוגים שרוצים להגיע למערכת וחוששים שלא יתוגמלו כראוי" אמר שר הבריאות, ח"כ אוריאל בוסו, "מאז אירועי השבעה באוקטובר כבר ברור לכולם שתנאי העבודה של הפסיכולוגים במגזר הציבורי חייבים להשתנות בצורה דרמטית, וכך מתוכנן להיות. צו השעה הוא להפוך את מערך בריאות הנפש לאבן שואבת של אנשי מקצוע איכותיים ומנוסים, שיעניקו את המענה הנפשי הנדרש לאזרחי ישראל, כחלק מיישום התוכנית הלאומית לבריאות הנפש שמוביל המשרד". 

ח"כ מיכל וולדיגר, יוזמת הרפורמה הוסיפה: "חוסנה של חברה הוא הבסיס לחברה בריאה ופורה, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. החוסן מתחיל מהשורשים, מהתשתיות ומהקהילות המקומיות, אך חייב להיות מבוסס גם על המערכת הציבורית ועל כך שיהיו בה פסיכולוגים איכותיים, מקצועיים ונגישים".

עוד הוסיפה וולדיגר: "ההסכם החדש הוא בשורה משמחת לפסיכולוגים בשירות הציבורי, אך עוד יותר לחברה בישראל ולחוסן שלה, שיזכו לפסיכולוגים טובים ורבים יותר שיסייעו בהתמודדות   עם אתגרים ובתמיכה במי שיזקק לכך".