גל התחלואה בעזה שמסכן גם את החטופים וחיילי צה"ל מוביל את ארגון הבריאות העולמי לקרוא להפסקת אש זמנית: בעקבות מקרה ההדבקה הראשון בפוליו ברצועה בתינוק בן 10 ימים, קורא הארגון להפסקת אש בת שבוע לצורך מבצע חיסון דחוף של האוכלוסייה.

המגיפה העולמית הבאה בדרך? אבעבועות הקוף יצאו מאפריקה והגיעו לאירופה
בגלל שלא חוסן: תינוק מאושפז במצב קשה עם דלקת קרום המוח

התינוק שנדבק בפוליו בעיר דיר אל בלאח ברצועת עזה הוא לדעת מומחים רק קצה הקרחון בתחלואה זיהומית קשה שנראתה גם אצל החטופים שחזרו מהשבי. המצב התברואתי ברצועה הולך ומחמיר ולדעת מומחים בישראל מסכן לא רק את תושבי עזה, אלא גם את החטופים, את חיילי צה"ל שנכנסים לרצועה, ואלה עלולים לייבא חלק מהזיהומים גם לישראל.

שר הבריאות בעזה אמר כי בכוונתו לצאת למבצע חיסונים של האוכלוסייה בשני סבבים: הראשון יחל בשבוע הבא, והשני במהלך ספטמבר. בכל סבב ילדים מתחת לגיל 10 יקבלו בין היתר שתי טיפות של חיסון דרך הפה נגד נגיף הפוליו מזן 2 שנמצא לראשונה במצרים, וכעת בעזה. 

ילד מקבל חיסון פוליו בבית חולים בעזה (צילום: רויטרס)
ילד מקבל חיסון פוליו בבית חולים בעזה (צילום: רויטרס)

על פי ארגון הבריאות העולמי שלושה ילדים בעזה כבר אובחנו עם שיתוק ודגימות צואה שלהם נשלחו לבדיקה במעבדה הנגיפית בירדן. מעל 1.6 מיליון מנות חיסון נגד פוליו וציוד לקירור החיסונים צפויים להגיע דרך נמל התעופה בן גוריון אל רצועת עזה עד סוף אוגוסט. בארגון דורשים לחסן לפחות 95% מהילדים כדי למנוע את המשך התפשטות הפוליו ולהפחית את הסיכון להתפרצות מחודשת.