"מחקרים מוכיחים שדרך בטוחה, קלה ומהירה להגביר את רמת האושר ואת תחושת המשמעות היא לתת מעצמך", ממליצה ד"ר דנה פלורנטין, רופאת משפחה בשירותי בריאות כללית במחוז דן-פתח תקווה, לרגל ט"ו באב.

"חשוב להתחיל לשמור על אורח חיים בריא זוגי", היא מציינת וממליצה על שורת דרכים אותם ניתן לשלב יחדיו בכל ימות השנה – "במקביל לשמירה על אורח חיים בריא, יש בכך במקביל גם יכולת לתרום לחיזוקה של מערכת היחסים המשותפת".

 פעילות גופנית: מחקרים רבים מוכיחים שפעילות גופנית היא התרופה בהא הידיעה כמעט לכל דבר. פעילות גופנית מורידה סיכון לסרטן, מקטינה תחלואת סוכרת, מורידה סיכון למחלות לב, מסייעת באיזון לחצי דם, מפחיתה סיכון לשברים ונפילות, תורמת לשינה איכותית יותר, מסייעת בשמירה על תחושה בריאה לאורך היום, מנטרלת לחצים נפשיים, מעלה את מצב הרוח ומפחיתה חרדות. 

 לדבריה, מחקרים גם מראים, שכדי למקסם את הפוטנציאל, מומלץ לבצע פעילות אירובית למשך 40 דקות כל יום, או כמעט כל יום. 

 "לא חייבים לעשות ספינינג או לרוץ מרתון, גם הליכה בערב, באוויר הנעים נחשבת", היא מסבירה – "אופציה נוספת היא לספור צעדים, יש אינספור אפליקציות שסופרות צעדים שאפשר להוריד, מומלץ להגיע לעשרת אלפים צעדים ביום. כאשר שעושים זאת יחדיו מעודדים אחד את השני יותר".

תזונה נכונה: מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו משפיע, אז חשוב להקפיד על הכמות וחשוב להקפיד גם על האיכות - להמעיט בכמות הפחמימות (בעיקר כל מה שטעים), ולהקפיד על צריכה של ירקות ופירות שמכילים ויטמינים". 

 ד"ר פלורנטין גם ממליצה להיגמל מהרגלים מזיקים, כגון עישון ואכילת יתר.

נתינה: אפשר ללכת להתנדב במשהו שמדבר אליכם, או פשוט לעשות כל יום מעשה טוב קטן אחד. "אפילו אימוץ חיית מחמד מסייע לתחושת המשמעות, ומחקרים הראו שמי שמאמץ חיית מחמד בריא יותר ומאושר יותר (מעבר להשפעה המיטיבה של טיולים רגליים עם הכלב)", ממליצה עוד ד"ר פלורנטין.

לישון יותר (אבל לא יותר מדי): מסתבר שהאדם הממוצע מבלה שליש מחייו בשינה. אבל מה מספר הקסם של שעות שינה להן זקוק כל אחד מאיתנו בשביל בריאות טובה יותר? אצל אנשים מבוגרים מומלץ לישון שבע-צשע שעות שינה ביום.

לדבריה, מחקר מ־2011 שפורסם בכתב העת של איגוד הלב האירופאי מצא שאנשים שלא ישנים מספיק "נמצאים בסיכון מוגבר של 48% לפתח או למות ממחלת לב כלילית בתקופת מעקב של שבע עד 25 שנים, ובסיכון מוגבר של 15% לפתח או למות משבץ בפרק זמן זה.

"לפי מחקרים נוספים, שינה מועטה מדי גם מעלה את הסיכון לסוכרת, כאבי ראש, ודיכאון, וגם פוגעת בחשק המיני, בהזדקנות העור, בזיכרון, בכושר השיפוט, ובזמן התגובה", היא מתריעה. גם יותר מדי שעות שינה אינם אידיאליים. "באותו מחקר נמצא כי 'אלו שישנים תשע שעות או יותר בממוצע בלילה הראו סיכון מוגבר של 38% לפתח או למות ממחלת לב כלילית, וסיכון מוגבר של 65% לסבול משבץ'", היא מסבירה.