55% (כ-3.4 מיליון בני אדם) מאוכלוסיית ישראל, בגילאי 20 ומעלה, עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע, כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה נתונים על פעילות גופנית מתוך הסקר החברתי לשנת 2023.

מפילוח הנתונים עולה כי יהודים עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע יותר מאשר ערבים, חילונים יותר מחרדים ודתיים ובעלי הכנסה גבוהה יותר מאלו בעלי הכנסה נמוכה.

הציבור בישראל משלם יותר ממדינות אחרות על הוצאות בריאות, אך לא הכי הרבה  
הפקרת השיקום: קריאה בהולה לכינוס הוועדה לביקורת המדינה לדיון בשיקום נכי צה"ל

מתאמנים בחדר כושר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מתאמנים בחדר כושר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לעומת זאת, לא ניכרים הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים ובין קבוצות הגיל השונות. 67% מבעלי תעודה אקדמית עוסקים בפעילות גופנית בקביעות, לעומת 48% מאלו שאינם אקדמאים.

עוד עולה מהנתונים, כי 36% עוסקים בפעילות גופנית של לפחות שלוש פעמים בשבוע. 40% עוסקים בפעילות מאומצת לפחות 75 דקות בשבוע, או בפעילות מתונה לפחות 150 דקות בשבוע, בהתאם להמלצות.

22% (כ-1.4 מיליון איש) עוסקים בפעילות גופנית מתונה. 10.5% עוסקים בפעילות גופנית כגון יוגה, פילטיס וגמישות.

בריכה וחדר כושר (צילום: Michal Fattal/Flash90)
בריכה וחדר כושר (צילום: Michal Fattal/Flash90)

עוד עולה מפילוח הנתונים, כי בעלי משקל תקין עוסקים בפעילות גופנית בתדירות גבוהה יותר ולאורך זמן ממושך יותר לעומת אנשים במצב של תת-משקל, עודף משקל או השמנה.

מבין הערים הגדולות, האחוזים הגבוהים ביותר של העוסקים בפעילות גופנית הם בהרצליה (78%), בתל אביב-יפו (78%) ובמודיעין-מכבים-רעות (72%).

עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי נשים מעדיפות לעסוק בפעילות גופנית במסגרת מאורגנת יותר ולעומת זאת, גברים מעדיפים לעסוק בפעילות גופנית באופן עצמאי.

קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, המפעילה 65 מועדונים בכל הארץ אמרה ל"מעריב" מאז משבר הקורונה, ענף הכושר מצוי בגידול מתמיד, בשיעור ממוצע של כ-8%-6% בשנה. שתוי ציינה, כי ישנן שלוש דרכים לשמירה על הכושר: באופן עצמאי בבית, באופן עצמאי בחוץ ובחדרי כושר או במסגרת מאורגנת.

"אנחנו רואים גידול קבוע במספר הנרשמים לחדרי הכושר והגידול הואץ מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל", היא אומרת, "עשיית כושר מהווה מפלט ומאפשרת שחרור ממצבי לחץ, משפרת את מצב הרוח ומגבירה את תחושת הסיפוק העצמית".

עוד היא סיפרה, כי ברשת הולמס פלייס שיעור הגברים והנשים זהה. עם זאת, ניכר כי הנשים מגיעות יותר לשיעורי סטודיו, בעוד שגברים הולכים יותר לחדר כושר. "גם בזה אנחנו רואים תחילת שינוי מגמה, כשיותר נשים מגיעות לחדר כושר".

עד סיפרה שתוי, כי נרשמת עלייה בעניין בשיעורים בעצימות נמוכה יותר, כגון פילאטיס מכשירים ויוגה. "לפני שנה היו בהולמס פלייס שישה חדרי פילאטיס מכשירים וכיום יש לנו מעל 30 וזה הולך וגדל". עוד ציינה "המגמה המאוד חיובית של קופות החולים, שהחלו לסבסד כניסות למועדוני כושר, מעודדת ומהווה בשורה חשובה. כבר שנים אנחנו טוענים, כי כושר זה בריאות ולא רק חיטוב בגוף וגם קופות החולים רואות את עשיית הכושר כגורם המסייע במניעת מחלות עתידיות".