הרופא הישראלי שהצטרף לדאעש מושעה: שר הבריאות אוריאל בוסו הורה להרחיק את מחמד עזאם הרופא המתמחה מסורוקה שהשתייך לדאעש ממערכת הבריאות ולהשעות את רישיונו.

כזכור אתמול פורסם כי עזאם, רופא מתמחה במרכז הרפואי סורוקה ותושב נצרת במקור, נעצר לפני כחודש בחשד שהצטרף לארגון הטרור הרצחני דאעש ונשבע אמונים לו, בנוסף לצריכה אינטנסיבית של תכני רשת קשים המזוהים עם דאעש על פני זמן ממושך. 

האלוף במיל' שפיקד על פינוי גוש קטיף: "אם לא הייתה ההתנתקות, לא היה 7 באוקטובר"
תזכורת למירי רגב: ה-7 באוקטובר לא צריך להיות הזדמנות למופע טלוויזיוני | דעה

לצד תכני מדיה רבים של דעאש שנמצאו במכשיר ניידו האישי של המשיב והכוללים, בין היתר, תכנים קשים של ירי, הוצאות להורג, עריפת ראשים וגופות מרוטשות, נמצאה גם תיקייה משנת 2024 בשם "ספרי חומרי נפץ " וכן תיקייה נוספת מאותה שנה של "הכנת רעלים" ובה קבצים רבים הכוללים קבצים של "הכנת רעלים – קורס רעלים", ו-"הכנת רעלים – הכנת רעל ריצין". בתוך כך נמצאו התכתבויות שלו עם חבריו המלגלגים על נרצחי השבת השחורה וקוראים לכאורה להרג ישראלים נוספים.

עם תום חקירתו הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד הרופא. בית החולים סורוקה מסר אתמול את ההודעה: "הנהלת בית החולים רואה בחומרה רבה ומזועזעת מההאשמות. המקרה נחקר ומטופל על ידי רשויות החוק האמונות על הנושא, ואנו סמוכים ובטוחים בטיפולן".

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר היום: "מאז שבעה באוקטובר מערכת הבריאות הוכיחה שהיא סמל של אחדות, שבה כולם עובדים יחד בערבות הדדית ולמען מטרה משותפת – הצלת חיים. כשר הבריאות לא אאפשר לשום גורם לערער את המציאות הזאת ולפגוע במרקם החברתי המדהים שמאפיין את המערכת. לכן הנחיתי לפעול במיידית להשהיית רישיונו של הרופא המתמחה שנאשם בחברות בדאעש עד להכרעה המשפטית בעניינו. מאז כניסתי לתפקיד אני נוקט במדיניות של אפס סובלנות לתופעות הללו. אין להן מקום במערכת הבריאות ונצא נגדן בכל יכולתנו".