אסון לאחר לידה: בת 35 לאחר לידה שביעית קרסה בביתה. צוות מד"א שהגיע למקום במוצאי שבת פתח בפעולות החייאה והעביר אותה לחדר המיון בבית החולים איכילוב כשהיא מחוסרת הכרה. חרף המאמצים והנסיון לבצע ניתוח חירום היא נפטרה.

האירוע התרחש שבוע לאחר הלידה: מצבה של היולדת הלך והידרדר במוצאי שבת. משפחתה הזעיקה תא מגן דוד אדום שמצא אותה ללא הכרה ללא נשימה וללא דופק. הצוות פתח בהחייאה ממושכת ופינה אותה תוך כדי המאמצים לחדר המיון של בית החולים איכילוב, שם המשיך הצוות הרפואי להילחם על חייה.

בשלב מסויים היא הועברה לחדר הניתוח, אך שם נפטרה. על פי ההערכות, נדבקה האישה בחיידק טורף בשם סטרפטוקוק. בבית החולים סבורים שההדבקה התרחשה בקהילה, אך בסמוך ללידה זיהומים עלולים להיות קטלניים, שכן האישה במצב הדומה לחסר חיסוני.

החיידק סטרפטוקוקוס A נמצא בצורתו הלא אלימה אצל אנשים רבים בגרון ועלול לגרום לדלקת שקדיים המתאפיינת בהגדלת השקדים, אודם, הופעת נקודות לבנות על גבי השקדים או הלוע (תפליטים). החיידק עלול להימצא גם על גבי העור ולגרום לדלקות.
 
חיידק הסטרפטוקוק A עובר בקלות יחסית בין בני אדם, דרך מגע עם הפרשות רוק. במקרים מסויימים, הוא הופך ל"חיידק טורף". בצורתו האלימה הזו הוא גורם לזיהום קשה ברקמות, לנמק בשרירים ואף לפגיעה רב מערכתית בכליות בריאות בלב ואפילו למוות.

אצל נשים לאחר לידה, עלול החיידק לגרום לסיבוכים משמעותיים, כאשר הוא חודר למערכת הדם או לאיברים אחרים. הזיהום הנפוץ ביותר לאחר הלידה הוא אנדומטריוזיס – זיהום בריח המתאפיין בחום, כאבי בטן, תחתונה, הפרשות בעלות ריח רע מהנרתיק ורגישות ברחם. זיהום זה עלול להתפשט לאיברים אחרים ולגרום לסיבוכים חמורים יותר.

החיידק עלול לגרום לזיהום גם בפצע ניתוח קיסרי או לחדור לשד דרך פטמות סדוקות. במקרים חמורים מתפשט הזיהום לזרם הדם וגורם לאלח דם – ספסיס – מצב מסכן חיים המגביר את הסיכון לתמותה מהירה. סיבוך נדיר אך קטלני נוסף שנגרם על ידי רעלנים שמייצר החיידק גורם לתסמונת הלם רעלי המתאפיין בירידה פתאומית בלחץ הדם, קריסת מערכות ומוות מהיר.