בתום שנים של סחבת ודיונים, ביום ראשון הקרוב (1.9.2024) המהלך הדרמטי שיקל משמעותית על הרופאים והמטופלים יצא לפועל: מבוטחי כל קופות החולים יוכלו לקבל אישורי מחלה עבור המעסיק ללא כל צורך בפניה לרופא. 

כבר שנים שארגוני הרופאים מתלוננים על מטלת אישורי המחלה הגורמים לעומסים כבדים, לעבודת פקידות מיותרת, שעה שממילא כל מטופל הדורש אישור מחלה מקבל אותו מיידית מהרופא המטפל, גם מבלי צורך "להוכיח" כי הוא אכן חלה. שעה שהרופאים דרשו לפטור אותם מהמטלה שגוזלת זמן רב וגוררת עומסים כבדים, ארגוני המעסיקים התנגדו לבטל את אישורי המחלה מחשש ל"ניצול יתר של חופשות לא מוצדקות" ופגיעה בעבודה. 

בעקבות מות היולדת: זהו החיידק התמים שהופך לקטלני במהלך ההיריון  
ממצאים מדאיגים: קורונה מגבירה את הסיכון להפרעות לדיכאון, חרדה ואובדנות

שפעת, מחלות, צילום אילוסטרציה  (צילום: אינגאימג)
שפעת, מחלות, צילום אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

לאחר שורה של דיונים, החליטה לפני כחודשיים הממשלה ומשרדי הבריאות העבודה והאוצר לאשר את ביטול חובת חתימת רופא על אישורי מחלה, והפיכתם לאוטומטיים. 

החל מיום ראשון הקרוב כל עובד יוכל להציג למעסיק אישור מחלה שיונפק באמצעות מערכת דיגיטלית של הקופה ולא על ידי הרופא. את הבקשה לאישור המחלה ניתן יהיה להגיש באפליקציה, באתר הקופה או באמצעות מוקד טלפוני, והוא יועבר במייל באופן אוטומטי.

נוהל זה יאפשר אישורי מחלה עבור יום מחלה אחד עד ארבעה ימי מחלה לכל אישור. יתאפשרו ארבעה אישורי מחלה אוטומטיים נפרדים בשנה. בסך הכל ניתן יהיה להפיק באופן עצמאי, ללא חתימת רופא עד 10 ימי מחלה בשנה. 

עונת השפעת והצינון כבר כאן. היערכו בהתאם (צילום: יחצ הרבלייף)
עונת השפעת והצינון כבר כאן. היערכו בהתאם (צילום: יחצ הרבלייף)

בעבור מחלות קשות או עבור יותר מארבעה ימי מחלה, יהיה צורך באישור רופא ללא צורך להגיע למרפאה: אישור כזה יוכל להינתן טלפונית או בהתכתבות עם הרופא. האישור יופק תוך כ-15 דקות מרגע הגשת הבקשה ויהיה זמין באזור האישי המקוון של המטופלים באתרי הקופות ובאפליקציות.