מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר לחברת אפל לשווק את מכשירי האיירפודס פרו 2 החדשים גם כמכשיר שמיעה: ה-FDA אישר בסוף השבוע תוכנת שמיעה שתאפשר לאוזניות לתפקד כמכשיר הגברת קול כשהם משוייכים לאייפון או אייפד תואמים למערכת ההפעלה iOS18. זו הפעם הראשונה שה-FDA המחמיר מאשר תוכנת מכשיר שמיעה ללא מרשם. תוכנת השמיעה תהיה זמינה במהלך החודש הבא.

משרד הבריאות מוציא הוראה שלא לצרוך את השוקולד הפופולרי: "מכיל אלרגן"
אוכלים עם כוכבים: האתגרים התזונתיים של האסטרונאוטים שטסים לחלל

התוכנה שתהפוך את האוזניות למכשיר שמיעה תסייע לעשרות מיליונים ברחבי העולם הסובלים מאובדן שמיעה קל עד בינוני עקב הזדקנות, חשיפה לרעשים חזקים ומצבים רפואיים אחרים שהובילו לכך. האפליקציה כאמור תכלול גם בדיקת שמיעה שתוצאותיה ישמשו להתאמה אישית של הגדרות עוצמת הקול, הטון והאיזון המובנים במכשיר השמיעה. 

מנהל המזון והתרופות. האוזניות יסייעו גם לאלה שהתביישו (צילום: שאטרסטוק)
מנהל המזון והתרופות. האוזניות יסייעו גם לאלה שהתביישו (צילום: שאטרסטוק)

האוזניות עשויות לסייע גם לרבים אחרים הסובלים מירידה בשמיעה ושאינם יודעים זאת, ויוכלו מעתה לבדוק באופן שוטף את שמיעתם, כמו גם מאלה שכבר סובלים מרמות שונות של חרשות, אך נמנעים מלהיעזר במכשיר שמיעה בשל מבוכה או בושה להתהלך עם מכשיר. באמצעות האוזניות החדשות, בלחיצה קלה ניתן יהיה להחליף את השמע באוזניות מהאזנה למוסיקה להגברת הקול.

"אובדן שמיעה הוא בעיה משמעותית המשפיעה על מיליוני אמריקאים", אמרה מישל טארבר מה-FDA, "אישור השיווק של תוכנת מכשיר שמיעה ללא מרשם על מוצר אודיו לצרכן בשימוש נרחב הוא צעד נוסף שמקדם את הזמינות, הנגישות והקבילות של תמיכת שמיעה למבוגרים עם אובדן שמיעה קל עד בינוני". אייפודס פרו 2 ימכרו בעלות של 249 דולרים, כרבע מעלות מכשיר שמיעה זול.