בכפר נהר הירדן, מסכמים בסיפוק רב את הפעילות לשנת 2019, השנה השמינית לפעילו. הכפר הייחודי מארח מחזורי נופש לילדים ונערים חולי סרטן ומחלות קשות ובני משפחותיהם, בחינם, מכל המגזרים ודתות. על פי סיסמת הכפר "לחגוג את החיים" התארחו השנה בכפר כאלפיים ילדים ו-531 בני משפחות של ילדים חולים, ב-40 מחזורי נופש. מאז פתיחת הכפר, באוגוסט 2011 ועד היום נפשו בכפר כ-12500 ילדים ובני נוער ב-302 מחזורי נופש. הכפר גם זכה השנה במספר פרסים ביניהם: "תו האיכות להתנדבות", תו איכות לניהול התנדבות מטעם מידות והרשת להתנדבות. כמו כן זכה הכפר בפרס "המצוינות בתעשייה 2019", ע"ש דני רוזוליו.

בכפר גם נעשו בתחילת השנה מספר שינויים ארגוניים. לאחר מעל 10 שנים כיו"ר הועד המנהל של כפר נהר הירדן השחקן האגדי, חיים טופול, מי שהחל בפעילות הקמת הכפר כבר בשנת 2000, מונה לנשיא העמותה. במקומו מונה ליו"ר הועד המנהל, פרופ' יעקב רמון, מנהל המחלקה לכירורגיה אורולוגית והמכון האורולוגי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. מינויים נוספים בכפר: נויא ברעם מונתה כמנהלת המחלקה לפיתוח המשאבים, ומייקל מן, כמנהל השיווק והפרסום.

טופול בירך את פרופ' רמון ואיחל לו הצלחה במשימה החשובה והמשמעותית של פיתוח והרחבת מעגל התומכים הפעילים. גם מנכ"ל הכפר, תת אלוף (במיל), יובל חלמיש, הודה לטופול. "מגיעות הרבה תודות לאיש שחלם והגשים את חזון הכפר. אני מודה לשחקן הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל על מה שעשה ועוד ימשיך לעשות למען הכפר. אני גם מאחל הצלחה ליו"ר הועד המנהל החדש שלנו, פרופ' רמון, שימשיך ויעצים את פעילות הכפר בעזרת הצוות המופלא שנמצא כאן". 

פרופ' יעקב רמון. צילום: יח"צ
פרופ' יעקב רמון. צילום: יח"צ

כפר נהר הירדן הוא חלק מהרשת עולמית Serious fun של כפרי נופש לילדים חולים במחלות קשות. הרשת הוקמה בארצות הברית על ידי השחקן המנוח פול ניומן. זהו כפר הנופש היחיד בישראל המונגש במלואו ומציע נופש חינם ללא כל עלות לילדים ובני משפחותיהם.

במהלך חודש מאי 2019, התקיים אירוע ההתרמה השנתי של הכפר בפארק שוני בבנימינה בהשתתפות כ- 1,400 אורחים, והופיע בו אהוד בנאי, עידן עמדי ותזמורתם. רגע השיא של המופע היה כשעשרות מתנדבי שנת השירות בכפר עלו לבמה ושרו יחד עם בנאי ועמדי. כפר נהר הירדן גם גאה במתנדבים הרבים. למעלה מ- 1800 התנדבויות בוצעו בו במהלך השנה מכלל המגזרים ויחד עם 20 מדריכי שנת השרות והשרות הלאומי, הם עושים עבודה נפלאה למען הילדים. 

מימין: חיים טופול, אהוד בנאי, יובל חלמיש ועידן עמדי בערב ההתרמה לכפר באמפי שוני. צילום: עופר זילברשטיין
מימין: חיים טופול, אהוד בנאי, יובל חלמיש ועידן עמדי בערב ההתרמה לכפר באמפי שוני. צילום: עופר זילברשטיין

הכפר בשטח של 250 דונמים ממוקם בגבעת אבני, בגליל התחתון בסמוך לכנרת, כשהפעילויות ותכניות הנופש מתמקדות בילד עצמו ולא במחלתו. במהלך הנופש נהנים הילדים ממגוון סדנאות ופעילויות - פארק ספורט אתגרי, סדנת תיאטרון, מוסיקה, נגרות, בישול, ירי בחץ וקשת, רכיבה על סוסים, פעילות עם כלבים, בריכת שחייה מקורה ומחוממת, קמפינג, פעילות ספורט מגוונת ועוד. כל הפעילויות והמתקנים בכפר מותאמים להפעלת ילדים עם נכויות פיזיות שונות, כיסאות גלגלים וכו'.

השנה הושלמה הקמת פארק יער עם מתחמי פעילות שטח, שיאפשר פעילות שטח אתגרית נוספת, בתרומתם של רוז וגארי לייבר מירושלים, הוריה של  אביטל, ילדה שנפשה בכפר, וכן הושלמה הקמת פרויקט אנרגיה סולרית - הצבת קולטים סולארים על גגות הכפר, פרויקט שיביא חיסכון ניכר בעלויות צריכת החשמל.