יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופסור חגי לוין, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM, על מנת להתייחס לסערת חברת עלית - שטראוס, אשר אספה בחזרה שורת מוצרים בעקבות הימצאות סלמונלה בבדיקות במפעל הייצור. במהלך השיחה תקף לוין את מקבלי ההחלטות וטען כי "היו בשנים האחרונות תהליכים בהם רצו להחליש את משרד הבריאות".

"זה היה בתקופת יעקב ליצמן, הסיפור עם הליסטריה הוא קריטי. אם אנשי המקצוע רואים שאין להם גיבוי פוליטי אז למה שילחמו לטובת בריאות הציבור? כוח האדם בתחום הפיקוח מצומצם, וככה בעצם מצרים את צעדם של פקחי המזון. אני פונה לציבור: אם אתם מרגישים שלשול אתם יכולים לבצע בדיקה אבחנתית". 

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור הסביר כי "ב-50 השנה האחרונות אנחנו מכירים תופעות כאלה הקשורות במוצרי שוקולד. כרגע בישראל אנחנו מדברים על אירוע של ריקול, זאת אומרת שזה עוד מוקדם ועוד לא ידוע לנו על מקרי הדבקה בסלמונלה".

לדבריו, סלמונלה היא "קבוצה של חיידקים שונים שיכולים לגרום לקלקול קיבה. זה יכול להתבטא בשלשול, כאבי בטן, ואפילו חום. זה מסוכן בעיקר לאנשים מדוכאי חיסון, קשישים ותינוקות. כרגע במשרד הבריאות עורכים חקירה אפידמיולוגית". 

"אנחנו שומעים את המשפט 'בואו נבטל על הרגולציה', אבל זה תפקידה של המדינה - לפקח ולהנחות אותנו מה לעשות בכדי להגן על בריאות הציבור. אני סומך על משרד הבריאות ולא רק על החברה המסחרית. שהמשרד יערוך גם בדיקות ויצאו הנחיות באיזה מקרים לפנות לבדיקה. ככל שיהיו מקרים נגלה האם יש קשר. עצם הריקול מעיד על תהליך תקין, אבל חשוב לשאול מתי בשטראוס קיבלו את המידע", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm