במשרד הבריאות יצאו בימים האחרונים בקמפיין חדש לעידוד שתיית מים במקום משקאות ממותקים. אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים: זה מראה גם שמשרד הבריאות שם את זה כאג'נדה. משקיע בזה מיליונים. אני מבין שיש היום אקלים נורא נוח כי כולנו רוצים להרגיש יותר טוב, הזום הפך להיות מאוד משמעותי, את רואה את עצמך וכולם רוצים להרגיש הרבה יותר בריאים. נכון שדיאטנים יכולים לרשום לך דיאטה עם טיפה יותר שומן, אבל זה בסדר".

סימן לבאות: משרד הבריאות ינסה לעזור לנו לאכול נכון

"רואים היום על המדף שהיו בקטגוריות מובילות בעולמות השוקולד, המון מזון מעובד, שחלקם ירדו בחצי נתח שוק. אתה רואה מעבר חד לקטגוריות שיש בהם יותר מרכיבים בריאים. זה ממש השפיע על המדף - יש מעבר חד של ישראלים היום למוצרים עם מדבקות ירוקות. הרשת עובדת על אחוזים מתוך מחזור המכירה, הרשת מסתכלת במצטבר ובסוף את תקני, עדיין הייתה הכנסה. סל הקנייה לא השתנה בישראל, השתנה התמהיל הפנימי של מוצרים יותר בריאים", הוסיף.

כמו כן, זיתן התייחס לצעד נוסף שנעשה במשרד הבריאות כנגד מזון לא בריא, סימון באמצעות מדבקות אדומות או ירוקות, ואמר כי "זו הצלחה אדירה. יש פה הצלחה באמת מאוד גדולה שהמשמעות שלה היא הסתה של מוצרים, אנשים קונים פחות מוצרים שיש עליהם מדבקה אדומה. זה היה לפני שנתיים, החליטו לצאת במהלך חיבור מאוד חזק לבריאות, התחברו לטרנד הזה והתחילו כאן מחאה איך יכול להיות שאנחנו כהורים לא יודעים לבחור את האוכל והמשקאות לילדים שלנו".

סימון מוצרים (צילום: מרק ישראל סלם)
סימון מוצרים (צילום: מרק ישראל סלם)

"היה מהלך שיווקי מאוד גדול, הם התחילו והייתה תחושה לא נוחה לכל החברות שלא עושות את זה, נתנו לחברות משהו כמו שנתיים להיערך. הם נתנו הכנה, עלו בלא מעט תוכניות בטלוויזיה. למה זה מאוד הצליח? מדובר על נדל"ן שנמצא על המוצר, כשאת הולכת בסופר או קונה באתר את רואה על גבי כל מוצר את המדבקות. את מרגישה אי נוחות לקנות לעצמך או לילדים שלך מוצרים עם מדבקה אדומה, 'מה זה אומר עליי כהורה?'. יש פה משהו נורא רגשי ברמת המעורבות שאנחנו רוצים להיות הורים טובים יותר", אמר.

לדבריו, "אנחנו ממש צרכנים יותר נבונים היום. ישראל עולה ונהיית במקום הרבה יותר טוב ברמת שומן, כל העולם של ילדים, אנחנו הרבה יותר מתקדמים בצורה חיובית כי יש מודעות. גם הילדים מאוד מעורבים, לומדים את זה בבית הספר, מכניסים את החינוך לבריאות ותזונה יותר טוב. שרד הבריאות עזר לנו, הנדל"ן הכי מרכזי במרכז כל אריזה של כל מוצר יש לך מדבקה שאומרת לך שמאלה או ימינה, בריא או לא בריא. יש אינדיקטורים הרבה יותר נוחים, למדנו לחפש אותם. אדום זה אזהרה, זה סימן לא טוב, משהו מסוכן". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.