כמו צחצוח שיניים או שטיפת פנים, שימוש יומיומי בדאודורנט הוא טקס חשוב של היגיינה בסיסית. עם זאת, סביר להניח כי ההחלטה להשתמש במוצר מבוססת על העדפות אישיות ותרבותיות מאשר צורך רפואי - כך טוענים רופאי עור. 

קיץ בא ושוב זה חם: הכל על דאודורנטים

"אנחנו חיים בחברה שבה ריח גוף אינו מקובל בכל העולם, מה שהופך את הדאודורנט לחלק משגרת ההיגיינה היומיומית שלך", אמר ל-CNN ד"ר ג'ושוע זייכנר, עוזר פרופסור לרפואת עור בבית חולים בניו יורק.

לזיעה יש מטרה, הסביר זייכנר: "אנו מזיעים כדי לעזור לגוף לשלוט בטמפרטורה. הזיעה עצמה חסרת ריח. עם זאת, החיידקים על העור מפרקים את הזיעה, מה שיוצר ריח לא נעים". בתוך כך, קיים הבדל בין מוצרים אנטי-פרספירנטים שמפחיתים רטיבות בעור לבין דאודורנטים שמנטרלים ריח גוף.

לדברי ד"ר ג'ולי רוסק, רופאת עור מוסמכת אם אתה מזיע יתר על המידה, ייתכן שחסימת זיעה באמצעות נוגדי הזעה "לא יהיה רעיון טוב". לדבריה, בהגבלה מוחלטת של ייצור הזיעה נוצר סיכון בייצורה באזורים אחרים. 

רוסק הסבירה ל-CNN שיש אנשים שאוהבים להשתמש בדאודורנטים כדי להריח טוב יותר, או כשהם סובלים מבעיות עור, כמו גירוי מתחת לשדיים, או בין קפלי עור הבטן.

ואם אתם מתכננים לוותר על דאודורנטים או אנטי-פרספירנטים בגלל חששות לגבי רכיבים שעלולים להזיק, או שמועות ששימוש במוצרים כמו אלה גורם לסרטן, דעו שהטענות הללו אינן מוכחות מדעית, אמרו המומחים הללו ל-CNN.

ובכל זאת, איך אפשר להתמודד בלי דוארדורנט?

יש יתרונות וחסרונות להימנעות מדאודורנטים או אנטי-פרספירנטים, וזה תלוי איך אנשים מרגישים לגבי ריח הגוף הטבעי שלהם. "אם תפסיקו להשתמש בדאודורנטים או אנטי-פרספירנטים, אתם יכולים לפתח ריח חזק יותר לאורך זמן", אמרה ד"ר אמנדה דויל, רופאת עור מוסמכת שעובדת עם רוסק במרפאתה.

מומחים אומרים שמקלחת מלאה בכל יום היא הדרך החשובה ביותר להימנע מריח גוף רע. וכדאי להתמקד במיוחד בניקוי הפנים, בתי השחי ואיברי המין, שכן הם נוטים להזיע יותר מאשר חלקים אחרים בגוף, מה שעשוי לקדם את צמיחתם של מיקרואורגניזמים כמו שמרים וחיידקים.