לאחר רעידת האדמה הקשה שהורגשה הלילה בטורקיה וסוריה, והגדילה את החשש בנוגע לרעידה עתידית דומה בישראל, ארגון המיילדות בישראל פרסם מספר הנחיות להתנהלות במצב לחץ שכזה בעת היריון. "הכנה והתארגנות מראש למצב של רעידת אדמה יוצרים שקט פנימי. היערכו עם תיק קטן למקרה של צורך בפינוי מיידי", ציינו.

"הכינו לכם רשימה של טלפונים חשובים ושוחחו על המצב עם בני המשפחה. השיח וההכנה עשויים לסייע לחלק מהיולדות בהפחתת רמת החרדה", ציינו והוסיפו: "הצפייה בטלוויזיה עלולה לעורר אצל חלק מהנשים מתח וחרדה אשר משפיעים גם על היולדת וגם על העובר. ולכן אם זה לא מטיב אתכן, פשוט ותרו על חדשות ואקטואליה ועברו לסדרה האהובה עליכן".

על ההתמודדות במצבי לחץ, נכתב: "נשים במצבי חרדה וקושי, במקרה של תחושת לחץ נפשי, אנו ממליצות להיעזר בתרגילי נשימה, מדיטציה או הרפיה. ניתן להיעזר כמובן כל אמצעי אחר שהאישה מכירה מניסיון עבר כיעיל ומשמעותי עבורה שסייעו לה להתמקד, כאן ועכשיו. במידה והיולדת חשה כי החרדה פוגעת משמעותית ביכולת התפקוד שלה מומלץ לפנות לאיש מקצוע מתחום הטיפול".

עוד הוסיפו כי "במקרה של נפילה או חבלה חלילה, של אישה בהריון בכל שלב, יש להגיע למיון יולדות בבית החולים הקרוב ביותר. בארגון המיילדות ממליצים להביא לבית החולים, מעט מאוד דברים. רצוי לארוז בתיק הקטן מברשת שיניים, כפכפים, תחתונים חד פעמיים, סט אחד של בגדים נוחים וכמובן להגיע עם חיוך ואופטימיות".