כבר קניתם, שתיתם, אכלתם מהרימון השנה? הפרי שמגיע אלינו עם הכתר אינו רק פותח לנו את השנה עם 613 גרעיניו - תרי"ג מצוות (יש מי שספרו), אלא גם פותח לנו את העורקים. הוא מעניק לחיים שלנו, לגוף-נפש שלנו, נוגדי חימצון ועוד מרכיבי תזונה חיוניים, ומסייע במניעת נזקי כולסטרול, טרשת עורקים, לחץ דם ועוד.

למי מכם שעוברת בו המחשבה "זה מלא בסוכר", או כאלה שכוללות את מספר הקלוריות של הרימון, אני מזמינה לקרוא את הטור שכתבתי בנושא ההבדל בין מזון לאוכל וההבנה מדוע רצוי להפסיק להתעסק עם ספירת קלוריות ולתת יותר תשומת לב למהות ולשפע המזון בחיבור הרצוי עם הגוף-נפש שלנו. שנית, יש לזכור שאיזון בריאותי/איזון משקל דורש גיוון מזונות, והנטייה להתקבע בתפריט עם מאכלים מסוימים יוצר מצב של אכילת יתר מאותו מזון/מאכל, מוביל לחסרים תזונתיים שנובעים מצמצום התפריט ופוגע בגיוון הדרוש לנו.

היכרות ותרגול השפע שקיים לנו במזון חיוניים ומעניקים תחושה נפלאה של חופש, בחירה והנאה.

המחשבה "הוא מלא סוכר" יכולה לגרום לנו לא לאכול את הרימון ולפנות לאכול במקום: ארטיק דיאט, במבה, לשתות משקה דיאט- מאכלים שאין בהם ערך חיוני, בעקיפין יכולים לעלות את הסוכר ולפגוע בתפקוד הגוף ובטח שלא יעילים לאיזון משקל רצוי לאורך זמן. הרימון מופיע לתקופה קצרה, לכן ממליצה כעת מדי יום/יומיים לשתות מיץ רימון טרי או לאכול מגרעיניו. לצד זה חשוב לשלב כמה אגוזי מלך או שקדים לא קלויים לאיזון האינדקס הגליקמי - עליית הסוכר שמשפיעה גם על תחושת השובע לאורך זמן.

כארוחת בוקר או ערב מומלץ להכין סלט של עלים ירוקים למיניהם כמו: חסה, אורגולה, בזיליקום, נענע, תרד, סלרי ועוד ביחד עם גרעיני רימון ואגוזי מלך. אפשר להוסיף גם תפוח, לתבל בלימון, שמן זית ולשלב טעמים כמו שום, מלח (מומלץ לא להוסיף ברוטב המתקה כמו דבש/ סילאן).

אקצר את הטור השבוע על מנת לפנות לכם זמן לקלף/לסחוט רימון ולפנק את הגוף, מפעל חייכם שאין שני לו בארוחה מזינה. רצוי שהארוחה, אחרי או לפני, לא תכיל גם פרי ותגוון משפע המזונות והטעמים. 
לחיי החיוניות😊

הכותבת היא מרצה, מנחת קורסים ומטפלת בתחום תודעת המזון, מחברת הספר "לא משמינים מאוכל" ומפתחת הדרך לחיים: "תודעה מזינה"