ועדת הבריאות אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה, הצעת חוק להקמת מאגר מידע ממוחשב שינגיש לכל אדם מידע על החיסונים שקיבל, לא רק מקופות החולים כפי שמתנהל הרישום כיום, אלא מכלל הגורמים המחסנים (ובהם משרד הבריאות, טיפות חלב, צה"ל, וארגונים הנותנים שירותי רפואת חירום).  

למרות החשיבות הרבה של מעקב אחר כלל החיסונים שניתנו לכל אדם לשם מתן טיפול רפואי מיטבי - נכון להיום המידע המונגש למבוטחי קופות החולים הוא רק על החיסונים שניתנו דרך הקופות עצמן, ואין בו מידע על חיסוני טיפות חלב ומשרד הבריאות. רשימת החיסונים אינה כוללת גם חיסונים שניתנו במרכזים למטיילים. 

אושר נוסח החוק שיאפשר למטופלים לקבל את כל המידע הרפואי מקופת החולים  
מה עדיף: קפה או מיץ תפוזים? אבטיח או מלון? סושי או נודלס? | ראש בראש

חיסון. המחלה הפכה קלה (צילום: אינג'אימג')
חיסון. המחלה הפכה קלה (צילום: אינג'אימג')

היעדר ריכוז החיסונים נגיש לתושבי ישראל מביא לעתים למצב בו ניתן כפל חיסונים וכן מונע מעקב של משרד הבריאות אחר שיעור ההתחסנות הכולל מחוץ לטיפות החלב.

הצעת החוק מבקשת לכלול את המידע על כלל החיסונים שניתנו במאגר מידע ממוחשב שיקים שר הבריאות, כך שכל אזרח יוכל לגשת באופן עצמאי לפירוט החיסונים שניתנו לו על ידי כל גורם מחסן. 

ד"ר שרון אלרועי-פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, הציגה את המאגר הקיים כיום ובו חיסוני המשרד בלבד, ואת השינויים הנדרשים בו, בדגש על הצורך במעקב כולל למקרי התפרצות מחלות כחצבת או אבעבועות-רוח. 

הצעת החוק שאושרה תעלה במליאת הכנסת לקריאה ראשונה, לאחריה יבוצעו דיונים חוזרים לבדיקת הנוסח והתיקונים הנדרשים, ואז תעלה לקריאה שניה ושלישית. עם זאת, גם לאחר שתאושר סופית בכנסת, יארכו עוד חודשים ארוכים עד להקמת המאגר הממוחשב וחיבורו לכל המרפאות והמרכזים הרפואיים המחסנים בישראל.